Blogunuz İçin Önemli Analiz Değerleri

Her ne tür blog adresine sahip olursanız olun blogunuzdan bir beklentiniz vardır. Kişisel blog, teknoloji blogu, moda blogu veya çok daha farklı blog türlerinde istisnaların haricinde bu durum görülür. Emeklerinizin ve ayırdığınız vaktin bir karşılığının olmasını hepimiz isteriz. Bunun için belirli analiz ölçümleri gerçekleştirerek doğru yönde olduğumuzu görmemiz gerekir.

analiz degerleri

Öncelikle analiz değerleri ne anlama geliyor onu açıklayayım. Bu değerler sitenize gelen ziyaretçi miktarını, sayfa görüntülenme sayısını, sitede geçirilen süreyi, tıklanan sayfaları ve bunun gibi daha birçok bilgiyi bizlere sunar. Bu bilgileri elde edebilmek için belirli analiz araçları kullanmanız gerekir ve bunları kullanabilmek için Google Analytics‘de olduğu gibi sitenize özel bir kod eklersiniz.

Öncelikle tüm blog sahiplerinin çoğunlukla kullandığı Google Analytics üzerinden sizlere bu bilgileri aktaracağım. Piyasada ücretli veya ücretsiz birçok analiz aracı vardır. Daha önce yazmış olduğum Google Analytics alternatifi analiz servisleri yazıma aşağıdaki linke tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Analiz araçları tarafından sunulan veriler konusunda bir sınır yoktur. Oturup tüm gününüzü harcamak kaydıyla verileri baştan aşağı okumaya çalışsanız bile buna vaktiniz yetmeyebilir. Dolayısıyla önemli olan birkaç analiz değerine göz atmak çok daha akıllıca bir tercih olacaktır. Bu analiz ölçüm değerlerinin en önemlilerini sizinle paylaşmak istedim.

Trafik ve Sayfa Görüntülenme Miktarları

Öncelikli olarak analiz aracının kodunun doğru olarak siteye eklendiğinden emin olmalı ve kullandığınız araçta trafik ve sayfa görüntülenme miktarlarının yer aldığını teyit etmelisiniz. Ardından analiz aracı içerisinde trafik ve sayfa görüntülenme miktarlarına göz atmalısınız.

Trafik Kaynakları

Trafik kaynakları blog adresinizin aldığı trafiğin geliş noktasıdır. Geliş noktası arama motorları, sosyal medya kanalları, doğrudan trafik, yönlendirmeler veya daha farklı ücretli çözümler olabilir. Kullandığınız araç mutlaka bu verileri size göstermelidir. Böylece hangi trafik kaynağına daha fazla önem göstermeniz gerektiğini görebilirsiniz.

trafik kaynakları

Anahtar Kelimeler

Anahtar kelimeler blog adresinize arama motorları üzerinden gelen kişilerin sitenizi bulma biçimlerini size gösterir. Bu veriler sayesinde içerik stratejinizi nasıl oluşturmanız gerektiğini belirlersiniz. Eğer belirli anahtar kelimeler doğru yazılara yöneliyorsa bu durumda bu yönde bir çalışma yapmanıza pek gerek yoktur. Ancak anahtar kelimeler ilgisiz yazılara doğru ziyaretçi çekiyorsa mutlaka ilgili anahtar kelimeyi önünüze koyarak yeni içerikler üretmelisiniz.

Sayfada Geçirilen Süre

Blog adresinizi bir şekilde bulan ziyaretçi sonunda dilediği sayfaya erişmeyi başaracaktır. Ancak her şey bununla sınırlı değildir. Öncelikli olarak gelen ziyaretçinin sayfada geçirdiği süreyi göz önünde bulundurmalısınız. Sayfada geçirilen süre ne kadar yüksekse bu içeriğin o kadar kaliteli olduğunu göstermektedir. Eğer sayfada geçirilen süre oldukça düşükse bu durumda her şeyi gözden geçirmeli ve buna neden olan sorunları tespit etmelisiniz.

Ayrıntılı İçerik İncelemesi

Blog analiz araçları içerisinde ayrıntılı içerik incelemesi yapabileceğiniz kısımlar vardır. Hangi içeriklerinizin daha çok görüntülendiğini, sayfada geçirilen ortalama süreyi, hemen çıkma oranı ve hemen çıkış yüzdesi gibi değerlere bu kısımdan ulaşabilir ve hangi içeriklerinizi ne yönde iyileştirmeniz gerektiğini daha iyi analiz edersiniz.

 Dönüşüm Oranları

Dönüşüm oranları blog adresinizde belirlediğiniz hedefleri gerçekleştirip gerçekleştirmediğiniz konusunda size bilgi verir. Bunları analiz araçları içerisinde özel olarak belirlemeniz gerekebilir. Basit bir şekilde dönüşüm oranı sağlamak demek sayfalarda yer alan linklere, reklamlara veya belirlenen hedef noktalara tıklanması demektir. Bunu başarmak istiyorsanız sayfanın gezinti yapısını gözden geçirebilir veya daha farklı iyileştirmeler yapabilirsiniz.

Coğrafi Analiz

Coğrafi analiz kısmı blog adresinizi ziyaret eden kişilerin geldikleri bölgeleri size sunacaktır. Bu verilerden yararlanarak içerikleri gelen kullanıcıların anlayacağı dilde yerelleştirmeye çalışabilirsiniz. Bu çalışmalar sonucunda gelen ziyaretçileri sitenizde daha fazla süre tutmuş olursunuz. Bununla birlikte reklam çalışmalarınıza daha uygun çözümler belirleyebilirsiniz.

cografi analiz

Analiz araçları içerisinden elde edebileceğiniz daha birçok farklı veri olabilir ancak burada yer alan ölçümler her blog yazarının özel olarak ilgilenmesi gereken blog analiz değerleri arasında yer almaktadır.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

İlgili Yazılar

Blogunuz İçin Önemli Analiz Değerleri” te bir düşünce

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.