Blogunuz İçin Google Analytics Ve Önemi

Google Analytics oldukça güçlü ve kapsamlı bir platformdur ve size siteniz hakkında çeşitli istatistikler sunmaktadır. Aslında, analiz açısından çok fazla araç seçeneği vardır ve hangisini kullanmanız gerektiğine karar vermek epey zorlayıcı olabilir.

Google Analytics alternatifi analiz servislerine ise: https://www.timurdemir.com.tr/google-analytics-alternatifi-analiz-servisleri/ bu linkten ulaşabilirsiniz.

Size yardımcı olmak için bu platformu neden kullanmanız gerektiğine ve bu platformdan verileri nasıl toplayacağınıza değinmek istedim.

blogunuz icin google analytics

Bu yazıda neler var?

Blogunuz İçin Google Analytics

Kitlenizi Önemseyin

Google Analytics bir kullanıcının siteyi ne kadar ziyaret ettiğini yüzdesel olarak göstermektedir. Bu sayede kaç okuyucunun daha fazla içerik okumak istediği konusunda fikir sahibi olabilir ve hangilerinin bir defa geldiğini kestirebilirsiniz.

Kitlenizin etkileşim oranına göz atarak hangi ziyaretçinin sitede ortalama ne kadar süre geçirdiğini öğrenebilirsiniz.

Bilgi alabileceğiniz her iki kaynak da sitenin trafik ve etkileşimli içerik açısından ortalama performansını ortaya koyabilmektedir. Okuyucularınız sitede ne kadar süre geçiriyorlar? Geçirdikleri vakit kayda değer miktarda mı?

Tüm bu verilere Google Analytics üzerinde Kitle sekmesinden ulaşabilirsiniz.

Daha Fazla Ziyaretçi İstatistiği

Yukarıda belirtilen kısımlar size kitleniz konusunda bir izlenim sunsa bile dikkat etmeniz gereken farklı istatistikler de bulunmaktadır.

Bunlardan ilki bir ziyaretçinin sitede göz attığı ortalama sayfa miktarıyla ilgilidir. Bazı blog adreslerinin birkaç sayfadan oluştuğu kesindir ancak burada dahili sayfalardan alınan veriler söz konusudur. Eğer reklam kullanıyorsanız bunların hangi sayfalarda daha fazla işe yarayacağını öğrenmek isteyebilirsiniz. Bu bilgiyi sitede geçirilen ortalama süre ile bir araya getirerek içeriklerin gerçekte ne kadar ziyaretçi çektiğini öğrenebilirsiniz.

Hemen çıkma oranı bir diğer önemli unsurdur ve bu veriye panelden ulaşma şansınız bulunmaktadır. Hemen çıkma, bir ziyaretçinin bir sayfayı ziyaret etmesi ve bunun dışında başka hiçbir yere gitmemesidir. Bu hemen çıkma olarak nitelendirilir çünkü ziyaretçi tek bir sayfaya gelmiştir ve bunun dışında farklı bir etkileşim gerçekleştirmemiştir. Uzun vadeli trafik almanın en iyi yolu hemen çıkma oranı içerisinde yer alan ziyaretçileri düzenli okuyuculara dönüştürebilmektir ve bunu yapabilmek için etkileşim sağlayacak içerikler sunmalısınız.

Demografik Bilgiler

Google Analytics üzerinden aynı zamanda kitlenin demografik bilgilerine ulaşabilirsiniz. Bu bilgiler kitlenin yaşı, cinsiyeti ve ilgi alanlarıyla alakalıdır. Bu bilgileri kullanarak içerikleri iyileştirebilir ve belirli yaş grubundaki kişileri yakalayabilmek için onları geliştirebilirsiniz.

Aboneleri Yönetin

Google Analytics kullanarak elde edilebilecek bir diğer önemli bilgi e-posta abone oranıdır. Bu bilgi size sitenin ne kadar ilgi çekici olduğunu gösterecektir çünkü sunduğunuz içeriklerden hoşlanacak kişiler daha fazlasından haberdar olmak için e-posta aboneliği gerçekleştirecektir.

Kaynaklara Göre İstatistikler

Eğer trafik sekmesinden tüm kaynaklara göz atarsanız panel içerisinde etkileşim istatistiklerini ve çeşitli trafik kaynaklarını belirli kaynaklar için ayrı ayrı görebilirsiniz. İlk bakışta bu kullanışsız bir veri gibi gözükebilir ancak sitenize etkisi oldukça büyüktür.

Bu tür veriler özellikle birden fazla odak noktası olan siteler için önemlidir. Bir oyun sitesi kategorilerini oyun platformlarına göre ayırmış olabilir. Bu durumda söz konusu sitede yer alan kategorilerin hangisinin daha popüler olduğunu ve ilgi çektiğini bulmak için bu verilerden yararlanabilirsiniz.

 

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

İlgili Yazılar

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.