Bloglama ve SEO: Sonuç Veren İlişki

Mayıs ayı itibariyle Google’da dizine giren site sayısı 47 milyon civarına çıktı. Artık firmalar satış yapmak ve marka oluşturmak için Web ortamına ayak basıyorlar.

bloglama ve seo

Ancak firmaların bu ortama ayak basmaları her şey için yeterli olmuyor. Dijital pazarlamayı önemsemeleri ve bu yönde bir strateji geliştirmeleri gerekiyor. Dijital pazarlamanın bir parçası olarak ise iş dönüp dolaşıp içerik stratejisine geliyor.

Blog açmak içerik stratejisi açısından bulunmaz bir nimet konumunda. Amacınız markalaşma yapmak ve bunu en uygun bir şekilde gerçekleştirmek ise oluşturduğunuz içerikleri blog üzerinden yayınlamak ve gerekli arama motoru optimizasyonu çalışmalarını yapmak şarttır.

  • Güncel İçerik

Güncel içeriğin anlamı aslında kullanıcı deneyimiyle ilgilidir. Arama motorları kullanıcı deneyimini iyi tutmak için mutlaka onlara popüler, güncel ve ön plana çıkan içerikler sunmak istemektedir. Eğer siteniz güncel içeriklere sahip değilse veya düzenli olarak güncellenmeyen bir yer ise arama motorları sizi üst sıralara çıkarmak istemeyecektir.

  • Anahtar Kelime Hedefleme

Her ne kadar anahtar kelime çalışmaları geçmişteki gibi gerçekleştirilmiyor olsa bile arama motorları hala anahtar kelimeleri önemsemektedir. Bir firma olarak oluşturduğunuz içeriklerde anahtar kelimeleri uygun, ilgi çekici ve yazı içerisinde yönlendirici bir biçimde kullanırsanız içeriğiniz bir o kadar ilgi çekici olacaktır. Bu hem kullanıcı açısından hem de arama motorları açısından sonuç verecektir. Önemli olan anahtar kelimenin yazı içerisinde doğal bir görünüme sahip olmasıdır.

bloglama ve seo iliskisi

Bazı sayfalarınızı belirli anahtar kelimeleri yakalamak için özel olarak oluşturmuş olduğunuzda iyi bir stratejiye imza atmış olursunuz. Bu sayfaların geliştirilmesi, iyileştirilmesi ve daha güçlü hale getirilmesi ise sizi rakiplerinize karşı rahatlatacaktır.

  • Sayfa Sayısı Fazlalığı ve Geniş Siteler

Geniş sitelerin arama motorlarında daha fazla dizine sahip olacaklarını düşünmek yanlıştır. Ancak bu sitelerin belirli avantajının olduğunu görmek gerekmektedir. Avantajları her yeni sayfayla kullanıcıya yeni bilgiler sunabilmeleridir. Sundukları her yeni bilgiyle bir anahtar kelimeye hedefleme gerçekleştirebilirler. Dahası site içerisindeki kullanıcı deneyimini iyileştirmek için sayfalar arası geçişi çok daha rahat bir şekilde sağlayabilirler. Bunların hepsi bir site için vazgeçilemeyecek değerler arasındadır.

Site içerisinde oluşturacağınız her yeni sayfanın farklı kişiler tarafından görüntülenebileceğini ve bunların sizin için birer fırsat olduğunu unutmamalısınız.

  • Backlinkleri Yükseltin

Backlink aslında bir sorun. Daha doğrusu bilinmeyen bir sorun. Bazıları bir değerinin olmadığını, bazıları ise hala değerli olduğunu söylüyor.

Backlinkler algoritma açısından sakıncalı görüldükleri için zamanında birçok kişiye ceza aldırmış unsurlardır. Ancak bu linkler değersiz olanlardı ve belirli tekniklerle sayılarının yükseltilmesi öngörülüyordu. Yapılan çalışmalar bu yöndeydi. Google bir süre sonra bunun kullanıcı deneyimini olumsuz etkilediğini fark etti ve değersiz gördüğü backlinklere sahip her siteyi ceza potasına soktu.

Backlinkler hala değerlidir. Ancak blog adresinizle alakalı, konu olarak örtüşen ve farklılaşmayan alanlardan link almak değerlidir. Diğer türlü gereksiz mesajlarla yoğunlaştırılmış link çalışmaları artık rafa kalktı.

 

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

İlgili Yazılar

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.