Blog Ziyaretçilerinin Sitede Kalma Süreleri Nasıl Yükseltilir?

Blog adresinize gelen ziyaretçilerin sitede vakit geçirmeleri düşündüğünüzden çok daha önemli bir durumdur. Sitenize çok fazla tekil ziyaretçi getiriyor olabilirsiniz ancak bunları sitede tutmayı beceremiyorsanız blog adresiniz bir başarıya ulaşamayacaktır.

sitede kalma sureleri nasil uzatilir

Gelen ziyaretçileri sitede tutmak hem sayfaların değerini yükseltecektir hem de blog adresiniz üzerinden kazanabileceğiniz miktarı yükseltecektir. Bunu yapabilmek için sayfaları ve yazıları daha ilgi çekici kılmanız gerekmektedir.

Hedefiniz siteniz üzerinden bir şeyler kazanabilmek ise mutlaka harekete geçirici mesaj unsurunu göz önünde bulundurmalısınız. Harekete geçirici mesaj unsuru siteye gelen ziyaretçilerin yapmasını istediğiniz eylemi fark etmeleri ve bunu gerçekleştirmeleridir. Bunun için aşağıdaki ipuçlarından yararlanabilir ve blog adresinize gelen ziyaretçileri sitede daha fazla tutmayı başarabilirsiniz.

Gereksiz linkleri kaldırın ve dahili linkleri kullanmaya başlayın

Ziyaretçi sitenize geldiği ilk andan itibaren herhangi bir farklı sayfaya gitmiyorsa ve doğrudan sayfadan çıkmayı uygun buluyorsa sitenizin hemen çıkma oranı inanılmaz derecede yüksek olacaktır. Bu yüksekliğin sonucu olarak ise ziyaretçileri sitenizden kaçırmış olacaksınız.

Bunu düzeltmek için ziyaretçinin girdiği sayfada ona anında reklamları veya ortaklık programlarını sunmaktan kaçınmalısınız. Bunun yerine onu farklı bir dahili sayfa veya sayfalara doğru teşvik etmeli ve ortaklık programlarına ait bağlantıları burada paylaşmalısınız.

Mesajı iletmek için duygusal bir anlatım kullanın

Blog adresinizde kullandığınız dil okuyucuyla aranızdaki bağı tanımlayacaktır. Eğer kullandığınız dil sıradan ve düz bir anlatım diliyse ziyaretçileri etkileyip onlara harekete geçirme konusunda başarılı olamayabilirsiniz. Bunun sebebi rasyonel bir bakış açısı sunarak onları atacakları her adımda karşılaştırmalı olarak hareket etmelerini sağlamanızdır. Bir ziyaretçiyi bir şey satın almaya yönlendirmek gibi bir amacınız varsa bu rasyonel bakış açısına göre onlar ürünlerin artılarını ve eksilerini masaya yatırıp karar verme eğiliminde olacaklardır.

Ancak ziyaretçilere iletmek istediğiniz mesajı duygusal bir anlatımla sunduğunuz zaman bu karşılaştırma durumunu ortadan kaldırmış olursunuz. Bunun sebebi insan beyninin duygulara göre hareket etme konusunda daha pozitif olmasıdır. Onlara hitap edecek duygusal bir anlatım sunduğunuzda ürünü satma ve pazarlama şansınız çok daha yüksek olacaktır.

Bununla birlikte ziyaretçi yazım dilinizden etkilenmişse sitenizi tekrardan ziyaret etmeyi uygun görebilir. Bu sizin için ekstra avantajlıdır çünkü bir kez etkilediğiniz ziyaretçiyi yeniden etkilemek zorunda kalmazsınız.

Sayfa ve yazılarda videoları kullanmalısınız

Bunu ne kadar başaramasam da etkisi tartışılmaz. Video unsuru ciddi anlamda ziyaretçilerin sitede kalmasına etki eden bir etkendir. Ancak videolar önemli ölçüde uğraş gerektireceği gibi bir takım teknik bilgiler de gerektirmektedir.

Hazırladığınız yazılarda videolar kullanarak ziyaretçilerin sayfadan çıkışlarını birkaç saniye daha azaltabilirsiniz. Bu sizin yararınıza olacaktır çünkü zaten amacınız ziyaretçinin sitede geçirdiği süreyi yükseltmektir.

Destekleyici görseller kullanmalısınız

Yazı içerisindeki görseller insanların ilgisini doğrudan çekebilecek kadar güçlüdür. Her ne kadar hazırlayacağınız yazı olağanüstü derecede iyi olsa bile uygun resimle bunu sunmadığınız taktirde yazıyı yeteri kadar iyi desteklemiyorsunuz demektir.

İnsanlar renkli ve ilgi çekici resimleri gördükleri zaman bunları biraz daha dikkatlice incelerler. Bu incelemenin sonucu olarak yazıda daha fazla vakit geçirirler ve resimleri ilgi çekici buldukları için farklı yazılara da göz atmak isterler. Bu durumda amacınıza ulaşmış olursunuz.

Kullanışlı içerikler sunmalısınız

Sitenize gelen ziyaretçiler mutlaka işlerine yarayan içeriklere ulaşmak isterler. Bu içerikler doğal olarak faydalı, bilgilendirici ve kullanıcıyı memnun edici nitelikte olmalıdır. Eğer bir şeyi tanıtmak istiyorsanız bunu doğrudan reklam diliyle yaparsanız kullanıcı kendisine hiçbir değer katmadığınızı anlayacak ve sitenizden ayrılmayı seçecektir.

Sitede oluşturduğunuz sayfalarda ileteceğiniz mesajlar bu anlamda çok önemlidir. Yoğun miktarda reklam unsuru taşıyan yazılar ziyaretçileri rahatsız eder ve sonucunda sitenizi bir daha ziyaret etmezler.

Sitenizi ziyaret eden kullanıcılar sitenizde vakit geçirmiyorsa veya sitenizi tekrardan ziyaret etme gereği duymuyorsa blog adresinizde ciddi sıkıntılar var demektir. Analiz araçlarını kullanarak durumun ne olduğuna göz atabilirsiniz. Hemen çıkma oranı gibi veriler bu konuda sizi bilgilendirebilir.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

İlgili Yazılar

  1. Apk Dayı diyor ki:

    Başarılı bir yazı olmuş, emeğinize sağlık. Bende yazının bir çok aksiyon içermesinden yanayım, düz yazı maalesef insanların zihninde yorucu bir ifade oluşturduğundan okunabilirliği düşük oluyor.

  2. Sanalfaresi diyor ki:

    Ne yazık ki bizim ülkemizde blog anlayaşını website anlayaşını direkman paraya vurdukları için basıyorlar reklamı basıyorlar reklamı sonra vay efendim ziyaretçi neden kaçtı . Yazı için teşekkürler .

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.