Blog Yazısının İdeal Uzunluğu Ne Olmalıdır?

İnternet dünyası içerikle güçlenmektedir. Her ne kadar ortada böyle bir gerçek olsa bile kaliteli içeriğin keşfedilmesi için ekstra emek sarf etmek gerekebilir. Blog yazarları bunu fırsata çevirmeye çalışır ve kaliteli içerikler üretmeye çalışırlar. Neticede o malum sorum herkesin aklına elbet bir dönem gelir.

Bir blog yazısının ideal uzunluğu ne olmalıdır? Birçok farklı düşünce mevcuttur ama gerçekte doğru olan durum içeriğin kalitesini belirler. 

ideal blog yazisi uzunlugu

Bir şekilde içeriğin kalitesini uzunluk ile elde etmek isteyebilirsiniz. Bu bir açıdan doğrudur ama kullanıcı açısından yanlış olabilir. Herkes uzun yazıları okumayı pek sevmez, herkes durmadan uzayan sayfalardan hoşlanmaz. Bu nedenle aslında büyük bir uğraş gösterseniz bile yazının uzun olması sizin aleyhinize sonuçlar verebilir. Bu konuda yapılan değerli araştırmalar vardır. Bu araştırmalara göre ortaya konan sonuç ise ideal uzunluğun ne olması gerektiğini bizlere anlatmaktadır.

Kısa ve Uzun Yazılar Arasındaki Farklılıklar

Blog adresiniz için ideal yazı uzunluğunu keşfetmek istiyorsanız yapmanız gereken ilk olarak kısa ve uzun yazıların neler olduğunu belirlemektir. Bunları tanımlamak istiyorsanız kendinize bir takım noktalar belirleyebilirsiniz. Sizin için 1000 kelime ve altındaki yazılar kısa, 1000 kelime ve üzerindeki yazılar uzun yazı kapsamında olabilir.

Bunu farklı şekillerde ele alabilirsiniz ama araştırmaları detaylıca incelerseniz yazı uzunluğunun kullanıcı açısından bir anlam ifade etmediğini rahatlıkla görebilirsiniz. İçerik veya yazılar paylaşılabilir oldukları sürece okunmakta ve başkalarına tavsiye edilmektedir. 2000 kelimenin üzerine çıkan yazılar yazsanız bile bu yazının paylaşılabilirliği yoksa bir etkisi olmayacaktır. Ama isterseniz 200 kelimeden oluşan bir yazı yazın, bunu paylaşılabilir yaptığınız sürece hiçbir sıkıntı yaşamaz ve hedefinize ulaşırsınız. Belki onlarca, belki yüzlerce ve hatta binlerce paylaşımı 200 kelimelik yazı ile elde edebilirsiniz.

Paylaşma ve Arama Başarısı

Ne tür bir sonuca inanmak istiyorsanız inanın. Bir yazı tek başına uzunluğu ile değerli olmaz. Arama başarısı, paylaşım oranı ve tavsiye miktarı başarısını değerlendirmek konusunda farklı koşullardır. Bunları tek tek ele aldığımız zaman ise ideal bir blog yazısının nasıl olmasını gerektiğini belirleriz.

paylasilabilir icerik

  • Google’ın Kaliteyi Belirleme Kriterleri

Google içeriğin kalitesini belirleme konusunda anlaşılamayacak en yetkili kişidir. Arama sıralamasında bir içeriğin nereye getirilmesi gerektiğini en az 200 farklı faktörü hesaba katarak belirler. Bunların bir kısmı bilinen gerçeklerdir ama hepsini bilmek veya tahmin etmek mümkün değildir.

Google açısından uzun olan, backlink alan, paylaşılabilir olan, alt başlıkları belirlenmiş olan ve uzun kuyruklu anahtar kelimeler içeren yazılar daima daha değerlidir. Bu yazılar her koşulda arama sıralamasında daha yüksek konumlara çıkabilirler. Kısa olan yazıların aksine uzun yazılar Google tarafından daha fazla sevilmektedir.

  • Okuyucunun Beklentileri

Bu kısım aslında en karmaşık alandır. Bir okuyucu kitlesi uzun yazılardan hoşlanırken, bir diğer okuyucu kitlesi kısa yazıları daha değerli bulabilmektedir. Önemli olan durum okuyucuya aradıkları bilgiyi bulabilmeleri konusunda yardımcı olmaktır. Bir yazının hızlıca okunması veya taranması konusunda kısa olan yazılar çok daha avantajlıdır.

  • Otorite ve Güvenilirlik Durumu

Bir yazının otorite durumu tamamen onun ortaya koymuş olduğu bilginin araştırılma biçimiyle ilgilidir. Bir içeriği hazırlarken derinlemesine araştırma yapmış ve istenilen bilgiyi açığa çıkarmayı başarmışsanız bu durumda içerik size otorite kazandıracaktır. Tahmin edebileceğiniz gibi bu yazıların kısa olmasını beklemek doğru değildir. Ama her şeyin bununla sınırlı olduğunu sanmak da doğru olmayan bir tutumdur.

  • Uzunluğu Belirlemede Zaman Faktörü

Zaman faktörü içeriğin beğenilmesi ve değerli kılınması için etkili olabilecek değerli bir unsurdur. Bunu farklı biçimde ele alabilirsiniz ama zaman faktörü yazıyı okunan kişinin dikkatinin dağılmaya başlamasına kadar geçecek zaman ile ilgilidir.

Yapılan birçok araştırma insanların bir şeyi okurken ortalama olarak 7 dakika sonra dikkatinin dağılmaya başladığını ortaya koymaktadır. Bu durumda bir içeriğin ideal uzunluğu 7 dakikadan az bir sürede tüketilecek şekilde olmalıdır. Oluşturduğunuz yazı yedi dakikadan az bir sürede tüketilecek nitelikte ise bu durumda ideal blog yazısı uzunluğunu yakalamayı başaramamışsınız demektir.

  • Uzunluğu Belirlemede Görsel Faktörü

Görsellerin blog yazılarında ne tür etkiler bırakabildikleri farklı bir konunun içeriğidir ama yazı uzunluğunu belirlemede görselleri bir tür dikkat toparlayıcı unsur olarak kullanabilirsiniz. Yapılan araştırmalar 350 kelimelik aralarla resimlerin kullanılması gerektiğini belirlemektedir. Bu sayede insanlar okumaya ara verip resimleri incelerken tekrardan dikkatlerini toplamaya vakit bulabilmektedirler.

blog yazisi uzunlugu

Bunun yanında görsellerin kullanılması konusunda dikkatli davranmak gerekmektedir. Bu dikkat durumu kullanılan görsel ile ortaya konan içeriğin alakasıyla ilgilidir. İçerikte anlatılan durum farklı ise ve kullanılan görsel bu konunun dışına çıkmanız anlamına geliyorsa içeriğin otoritesini derinden etkilemiş olursunuz. Kısacası içeriğin inandırıcılığı ortadan kalkmış olur.

İdeal Yazı Uzunluğu Nedir?

Yapılan araştırmaların ortaya çıkardığı sonuçları sizlerle paylaştım. Bundan sonra ideal yazı uzunluğunun ne olması gerektiğini kendiniz belirlemelisiniz. Kitlenizi düşünmeli ve onların beklentilerinin dışına çıkmamalısınız. Bununla birlikte eğer gerçekten bir kural olarak ideal yazı uzunluğunu belirlemek istiyorsanız ortaya konan sonuçlardan yazı uzunluğunun 1000 kelime üzerinde olması gerektiğini tahmin edebilirsiniz.

Yazılarınız ne kadar uzun olursa otoritesi, paylaşılabilirliği, arama sıralaması ve bilgi genişliği bir o kadar fazla olacaktır. Ancak bazı kuralları zaman içerisinde esnetmek zorunda kalabilirsiniz. Çünkü hedef kitleniz bu uzunluk miktarından hoşlanmıyorsa değişimi ciddi anlamda düşünmeli ve stratejilerinizi gözden geçirmelisiniz.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

İlgili Yazılar

  1. Emrah Güngör diyor ki:

    Yazının içerisinde resimlerin kullanılması ve uzun yazılacak yazıda başlıklarla bölümlere ayrılması bence olmazsa olmaz taktiklerden. Bir de yazının uzunluğu okuyucu kitlesine, yazının konusuna ve yazarın akıcı anlatıp anlatmadığına (yazım kabiliyetine) göre değişecek bir durumdur. Bu kriterleri de göz önünde tutmak gereklidir.

  2. tarkan diyor ki:

    Timur hocam tebrikler ellerinize sağlık blog yazısı uzunluğu konusunda bayağı doyurucu içerik yazmışsınız. Faydalandık ellerinize sağlık. Kaliteli bilgilerle dolu bu tür siteler görmek gerçekten güzel. MaşaAllah.

  3. Sosyal Blog diyor ki:

    Aslına bakarsanız bu konu yazının içeriğine, kullanılan usluba, konuya ve kullanılan görsellere göre farklılık gösterebilir. Ancak söylediğin gibi 1000 kelime üstü yazılan akıcı yazılar çok katkı sağlayacaktır.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.