Blog Yazısı Kontrol Listesi: Yayınlamadan Önce Kullanın

Bu yazıda neler var?

Blog Yazısı Kontrol Listesi

Tekrar gözden geçirmeden bugüne kadar kaç yazı paylaştınız? Linklerin kırık olduğu, yanlış anahtar kelimeler kullandığınız veya bir başlığı uygun hale getirmediğiniz oldu mu?

Gördüğünüz gibi bir yazıyı yayınlamadan önce aslında kontrol etmeniz gereken pek çok şey bulunmaktadır. Burada yer alan kontrol maddelerinden yararlanarak yazılarınızı daha iyi hale getirebilir ve kendinizi olası unutkanlıklardan kurtarabilirsiniz.

Yazdıktan Sonra Yazıyı Okudum Mu?

Soruda belirtildiği gibi, birçok insan yazıyı yazdıktan sonra onu okumaz. Bu bir hatadır çünkü yazıyı okumadığınız zaman paragrafların ve cümlelerin doğru sırada yer alıp almadığını kontrol edemezsiniz. Bu yüzden bir yazıyı yazdıktan sonra onu mutlaka baştan sona bir kez okumalısınız.

Yazı Gerçekten Tamamlandı Mı?

Eğer hızlı bir şekilde trafik almak istiyorsanız ve aynı doğrultuda backlink sahibi olmak istiyorsanız yazılarınızın olabildiğince bitmiş olduğundan emin olmalısınız. Eğer bir önceki adımı tamamladıysanız, hangi kısımlara neler eklemeniz gerektiğini bilirsiniz.

Örneğin bir yazılımı incelediğinizi düşünelim. Yazınız daha çok yazılımın özelliklerine odaklanmış olsun. Kurul aşaması? Diğer programlarla uyumlulukları? Bunları bir kenara bırakamazsınız. Yazdığınız yazı da bu sorulara da cevap verebilmelisiniz. Bu sayede yazıyı potansiyel okuyucular için daha değerli hale dönüştürürsünüz.

İlgili Anahtar Kelimeyi Araştırdınız Mı?

Anahtar kelimeler arama motorlarının birer kuralıdır. Eğer site trafiğini yükseltmek istiyorsanız diğer insanların kullandığı anahtar kelimeleri kullanmaya çalışmalısınız. Anahtar kelimeler yazınızı kolay bir biçimde anlaşılır hale dönüştürürler ve arama motoru optimizasyonu konusunda size yardımcı olurlar.

Örneğin dizüstü bilgisayar hakkında bir yazı yazacak olabilirsiniz. Ancak anahtar kelimeyi özenle belirlemelisiniz. Google AdWords Keyword Tool kullanarak dizüstü bilgisayar kelimesinin kaç kez arandığına göz atmalısınız. Ancak aynı zamanda laptop kelimesinin aranma hacmini incelemelisiniz. Eğer laptop kelimesinin aranma hacmi daha fazlaysa bu kelimeyi anahtar kelime olarak belirlemelisiniz.

Başlığı Özenli Bir Biçimde Oluşturdunuz Mu?

Yazınızın başlığı yazının en önemli kısmıdır. Hatta yazının tamamından çok daha önemlidir çünkü ziyaretçilerin dikkatini çeken kısım burasıdır. Yazıyı okumadan önce başlık dikkatlerini çekmektedir.

Öncelikle duygusal bir bakış açısına sahip olmalısınız. Örneğin okuyucunun heyecanlanmasını sağlamalısınız. Eğer bunu yapamıyorsanız onun merak etmesini sağlamaya çalışmalısınız.

Daha sonra ise ana anahtar kelimeyi başlıkta kullanmaya çalışmalısınız, bu size arama motoru optimizasyonu konusunda yardımcı olacaktır.

Düzeltme Okuması Yaptınız Mı?

Yazıyı bir kez okumuş olabilirsiniz. Bunu yaparken fikirlerin mantıklı olmasına ve paragrafların doğru sırada olmasına dikkat etmişsinizdir. Ancak, yazıyı bir kez de düzeltme amacıyla okumalısınız.

Bu sefer dil bilgisi ve yazım hatalarına göz atmalısınız. Burada etkin birkaç yöntem bulunmaktadır. Birincisi yazıyı tersten okumak, ikincisi ise yüksek sesle okumaktır. Bu iki yöntem yardımıyla hataları çok daha kolay bir biçimde tespit edebilirsiniz.

Eski Yazılarıma Yönlendiren Linkler Ekledim Mi?

Blog içerisinde yer alan diğer yazılara link vermeniz hem kullanıcı açısından hem de arama motoru açısından son derece önemlidir. İnsanlara yardımcı olur çünkü eski yazıları araştırırlar ve daha fazla bilgiye ulaşmaya çalışırlar. Arama motorlarına yardımcı olurlar çünkü tarayıcılar siteyi daha hızlı bir biçimde tarayabilir ve içeriğin ne olduğunu daha kolay bir biçimde anlayabilir.

Yazıyı paylaşmadan önce mutlaka eski yazılara link eklemeyi unutmayın.

Uygun Diğer Kaynaklara Link Verdim Mi?

Diğer sitelere link verme konusunda korkmayın. PageRank kaybetmezsiniz, ziyaretçi kaybı yaşamazsınız.

Eğer içeriğiniz iyiyse onu ancak uygun dış bağlantılara link vererek zenginleştirebilirsiniz. Yazınızdan belirli bir araçtan söz ediyorsanız ona link verebilirsiniz. Ziyaretçilerin alışık olmadığı bir terimden söz ediyorsanız Wikipedia’ya link verebilirsiniz.

Tüm Linklerin Çalıştığından Emin Miyim?

Linkleri kontrol etmeyi ihmal etmeyin. Bir linki .com yerine .co şeklinde yazmış olabilirsiniz. Bir linkin başına ekstra http:// eklemiş olabilirsiniz. Bu durumda bu linkler çalışmayacaktır. Bu hatalar kullanıcı deneyimine zarar verirler. Kullanıcılar sizin yönlendirdiğiniz siteye erişemezler ise bu durumda hayal kırıklığına uğrarlar.

Yazıyı yayınlamadan önce mutlaka bir önizleme gerçekleştirmelisiniz ve tüm linklerin çalıştığından emin olmalısınız.

Kullandığım Kaynakları Yazıda Belirttim Mi?

Eğer yazıyı hazırlarken bir yerden ilham aldıysanız, o kaynağı yazınızda belirtin. Benzer olarak, bilgiyi farklı bir siteden veya blog adresinden elde etmişseniz onlardan bahsetmeyi ihmal etmeyin ve onlara link verin. Bu sizin orijinal bir yazar olmanızı sağlayacaktır. Bununla birlikte bunlar okuyucular için de önemlidir çünkü sizden gelen bilgilerin kaynağını takip edebilirler.

İlgi Çekici Bir Resim Kullandım Mı?

Bir resim bin kelime bedelindedir ve yazınızda bir resim kullanmanız gerekmektedir. Resimler insanların ilgisini çekerler ve yazının geri kalanını okuma konusunda onları teşvik ederler. Aynı zamanda arama motoru optimizasyonu konusunda yardımcı olurlar ve Google’ın resim aramalarından trafik getirebilirler.

Kalıcı Bağlantıları Uygun Hale Getirdim Mi?

Birçok yayınlama platformu veya yazılımı kalıcı bağlantıları düzenleme fırsatı sunmaktadır. Bu özelliği kullanarak yazının kalıcı bağlantısının kısa olmasını sağlamalı ve anahtar kelimeye burada yer vermelisiniz.

Kalıcı bağlantının kısa ve öz olmasını sağlarsanız bu size arama motoru optimizasyonu konusunda yardımcı olur ve Google’dan alacağınız trafiği yükseltirsiniz.

Okuyucuları Etkilemek İçin Bir Veya Daha Fazla Ögeye Yer Verdim Mi?

Her blog sahibi, blog adresinin etrafında bir topluluk oluşturmaya çalışır ve içeriği sayesinde en iyi yöntemlerle okuyucusunu etkilemeye, onlarla etkileşim kurmaya çalışır.

Yazının sonlarında onlara basit sorular yönelterek, onları harekete geçirici mesajlara yer vererek veya yazı hakkında fikir isteyerek bunu yapabilirsiniz.

Bugün Trafik Almak İçin İyi Bir Gün Mü?

Muazzam bir yazı hazırlamış olsanız bile onu Pazar günü yayınladığınız taktirde istediğiniz sonucu elde edemezsiniz. Trafik almak için en iyi günler Pazartesi, Salı ve Çarşamba’dır. Trafik rakamlarınızı kontrol etmeli ve blog adresiniz için en uygun günü tespit etmelisiniz.

 

 

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.