Blog Adresinize Growth Hacking İçin İpuçları

Bloglama içerik pazarlama stratejisinin önemli bir parçasıdır ancak bu tez canlı bir şey değildir. Memnuniyet, zaman, kararlılık ve düzen gerektirmektedir. Tüm bu gereksinimler doğal gibi gözükse bile zaman en zorlayıcı etkendir.

Blog adresiniz ile Growth Hacking arasındaki köprüyü kurmadan önce Growth Hacking nedir? Onu anlatayım kısaca. Growth Hacking online pazarlama için özel bir kategoridir. Özellikle küçük şirketler ve yeni başlayanlara tam uyan, erken büyümeyi hedefleyen bazı taktikler ve metodlar dizisidir. Başlangıç seviyesine verilen araçlarla, kıvraklığımızla, yaratıcılığımızla ve teknoloji üzerindeki hünerlerimizle yaygın pazarlama mücadelelerini kazanmanın yoludur.

Growth Hacking Nedir?

Growth Hacking derme çatma ancak zekice bir taktik dizisidir. Ucuz ile bedavanın arasında bir değer. Büyük şirketler pazarlamaya büyük paralar yatırabilir. Siz ve başlangıç seviye siteniz yapamaz.

Growth Hacking hız gerektirir. Süratle fikirleri denemeyle alakalıdır, sıklıkla teknik birim ve pazarlama birimi sıkı bir takım olarak çalışır. Bu başlangıç seviyedekiler için kolaydır, fakat her şey için saçma bir şekilde ”onay” alınması gerekilen büyük şirketlerde bu fikirleri test etmek haftalarca sürebilir.

Growth Hacking cesaret gerektirir. Bazen taktikler riskli olabilir. Yasal ve sosyal sınırlarla her an karşı karşıya gelebilirsiniz. Bunlar sadece küçük ve bilgisizseniz cezalandırılmayacağınız şeyler.

Growth Hacking için kullandığımız bazı araçlar ve taktikler daha yeni yepyeni. Bazıları denendi ve test edildi, bazı taktikler ise denenmekte ve günden güne gelişim göstermekte.

Growth Hacking on the Cogwheels.

Online ya da Digital Pazarlama dediğimiz olayda büyük şirketler, bizim gibi mümkün olduğunca para harcamadan yükselmeyi hedefleyen derme çatma başlangıç seviyelerle alakası dahi olmayan, excel tabloları, PR ajansları, reklam satın alımları ve senelik bütçeleriyle adeta her şeyini ortaya döküyorlar. İşte bu aşamada Growth Hacking ile blogunuzu üst seviyelere getirebilirsiniz. Gelin hep birlikte neler yapabileceğimize bakalım.

Blog adresinize gün içerisinde ister beş dakika, isterseniz beş saat ayırın. Blog adresinize gerekli saygıyı göstermek için bazı basit yöntemler vardır. Bunları yaptığınız zaman kendinizi sakin hissetmeyecek olabilirsiniz ancak hedef kitleniz size teşekkür edecektir. Bu sayede daha fazla trafik çekebilecek ve kitle ile daha fazla etkileşim kurabileceksiniz.

Kullanışlı içerik üretin

Yayınla butonuna basmadan önce kendinize bu yazının kullanışlı olup olmadığını sorun. Tüm yazılarınız mutlaka hedef kitlenize yardım etmeli. Bu konuda marka merkezli yazılar yazmamalısınız. Hedef kitleniz mutlaka yazdıklarınızdan bir şeyler öğrenmelidir.

Çoğu zaman yazdığımız yazılar ürünler veya haberler hakkında olabiliyor. Bu yazıların hedef kitleye yardım edip etmediğini bir düşünün. Eğer yardımcı olmuyorsa hiç vakit kaybetmeden bunu silin.

Tutarlı olun

Her gün yeni bir şeyler yazabilecek zamana sahip olsanız bile bir zaman dilimi seçip buna bağlı kalmalısınız. Basit bir şekilde oluşturduğunuz bu düzen trafik değerlerinizin yükselmesini sağlayacaktır.

Sitenin analiz değerlerine bakın ve en çok ziyaret alınan zaman dilimlerini tespit edin. Ardından bu zaman dilimine bağlı kalarak yeni bir şeyler paylaşmaya çalışın.

Başlıklara odaklanın

Bloglama konusunda gerçekten hangi noktalara daha fazla vakit ayırmanız gerektiğini düşünüyorsanız, bu kısım kesinlikle başlıklardır. Başlıklar kullanıcının ilgisini çeken unsurlardır. Başlıklar tıklama, okuma ve paylaşım oranlarını etkilemektedir. Başlıklar yazıda neler yazdığını açık ve hızlı bir biçimde anlatmalıdır. Başlıklar oluşturulurken 140 karakterden az olmasını sağlamalısınız.

SEO çalışmalarını unutmayın

SEO içeriği ön plana çıkaracak ve onu gelecekte paylaşılabilir yapacak etkenlerden oluşur. Blog yazılarını kilit sözcük öbekleriyle desteklemeli ve genel pazarlama stratejinize fayda sağlamalısınız.

Uygun bir harekete geçirici mesaja sahip olun

Hedef kitlenize yapmaları gereken bir şey gösterin. Bu tamamen yardımcı olmayla ilgilidir. Hedefiniz kitlenize aradıkları bir şeyler vermek, onları şaşırtmak ve memnun etmek olmalıdır. Onları uygun blog yazılarına yönlendirmek buna verilebilecek örneklerdendir.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir 375 içerik

23 Yaşında Muğla doğumlu olan yazar, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Orman Mühendisliği son sınıf öğrencisi ve aynı zamanda Anadolu Üniversitesi Fotoğrafçılık ve Kameramanlık bölümü öğrencisidir.

İlginizi çekebilir

Blog Yazarlığı 5 Yorum

Adım Adım Blog Açmak – Uzmanından İpuçları

Blog açmak isteyen birisi misiniz? O zaman blog ve blog yazarlığı kavramlarını daha önce duymuş olmalısınız. Daha önce bu kavramları duymamış olanlar ise üzülmesin. Bu yazıda blog açmak için ihtiyaç

Blog Yazarlığı 1 Yorum

Arama Motorları İçeriğin Kalitesini Nasıl Belirler?

Herkes aramalarda iyi bir yere sahip olabilmeniz için kaliteli içerikler sunmanız gerektiğini belirtir. Peki, arama motorları içeriğin kalitesini nasıl belirler?

Blog Yazarlığı 1 Yorum

Bir Blog Yazarı Neden Herkese Yardım Etmemelidir?

Bugün biraz farklı bir konuya değineceğim. İlk başlarda birine yardım etmenin kötü olduğunu söylüyormuşum gibi düşünebilirsiniz ama yazımın sonlarına doğru ne demek istediğimi daha iyi anlayacağınızdan eminim. Bir blog yazarı

0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış!

İlk yorumu siz yapın!

Yorum Yazmak İster Misiniz?