8 Adımda Başarılı Bir Blog Yazısı Yazma Şablonu

Blog yazarlığının dijital pazarlama konusunda etkin bir yöntem olduğunu defalarca dile getirdim. Blog yazarlığı yeni içerikler paylaşmayı hızlı hale dönüştüren, arama motorları üzerinden trafik almanızı sağlayan ve sosyal medyada insanlarla etkileşim kurmanıza imkan tanıyan çalışmaları oluşturmaktadır. Tüm bunları bir arada düşündüğünüz zaman markanız ve işiniz için oldukça etkileyici bir yönteme sahip olduğunuzu görebilirsiniz.

Bir işletme olarak blog adresiniz varsa markanıza ait sitenizin daha fazla ziyaretçi alması, daha fazla dizinlenmiş sayfa içermesi ve diğer sitelerden daha fazla link elde etmesi söz konusudur. Blog adresini açmak ve yönetmek oldukça kolaydır. Zor olan kısım ise hedef kitlenin takip edeceği nitelikte yazılar yazmak ve bunu sürekli bir hale dönüştürmektir. Kurumsal olarak faaliyet gösteren markalar çoğu zaman bu konuda sıkıntı yaşarlar ve çözüm bulmakta zorlanırlar.

basarili bir blog yazisi yazma

Adım Adım Başarılı Bir Blog Yazısı Yazma

Bu konuda sizlere yardımcı olmak için kolları sıvadım ve bir de kolaylık sağlamak istedim. Size daha önce blog yazısı yazma konusunda çeşitli yardımcı yazılar sunmuştum ama bu sefer mükemmelliği arama yoluna gitmek istedim. Blog adresiniz için mükemmel yazılar yazmak için 8 basit adımdan oluşan bu rehberi değerlendirerek aradığınız çözümlere en ideal biçimde ulaşabilirsiniz.

Birinci Adım: Düzen ve Yapı

Büyük bir fikre sahipseniz aklınızda olanları doğrudan yazmayı düşünebilirsiniz. Fakat bir şeyleri aktarmaya başlamadan önce yapısal olarak bunu bir düzene oturtmalısınız. Kısaca belirtmek gerekirse fikirlerinizi bir düzen içerisinde aktarmaya çalışmalısınız. Yazılarınızı sürekli olarak bağlı kalacağınız bir yazı iskeletine uygun bir biçimde yazarsanız okuyucuların her yazınızı daha iyi anlamalarını sağlar ve aynı zamanda onları mevcut iskelete alışkın hale getirebilirsiniz.

Blog yazılarınız için sabit bir düzen oluşturmanız aktaracağınız mesajların daha iyi anlaşılmasını sağlar. Mesajlarınız ne kadar iyi anlaşılırsa insanlar yazılarınızı paylaşmaya bir o kadar yakın olurlar ve daha fazla yazı için sürekli olarak sitenizi ziyaret ederler. Belki blog abonesi olurlar, belki sosyal medyada sizi takip ederler. Bunların hepsi sizin yararınıza durumlardır.

Yazmaya başlamadan önce birkaç basit soruya cevap vermeniz gerekmektedir. Bu sorular şunlardan oluşmaktadır:

  • Bu yazı kim veya kimler için yazılacak?
  • Bu yazı ona veya onlara değer katacak mı?
  • Bu yazı onun veya onların beklentisini karşılayacak mı?
  • Bu yazıyı okuyan kişi veya kişilerin sonunda ne yapmasını istiyorsunuz?

Bu sorulara başlangıçtan itibaren cevap vermek işinizi kolaylaştıracaktır. Çünkü bu sorular bir yazının neden yazıldığını ortaya koyan cevaplardan oluşmaktadır. Odak noktanızı daha iyi belirleyebilir ve bu odak nokta sayesinde konu dışına çıkmadan aktarmak istediğiniz mesajları okuyucuya ulaştırabilirsiniz.

Yukarıdaki sorulara ek olarak şablonda aşağıdaki unsurları göz önünde bulundurarak işinizi bir adım daha kolaylaştırabilirsiniz. Aşağıdaki unsurların hepsini yerine getirmek zorunda değilsiniz ama ne kadar fazlasını yerine getirirseniz sizin için bir o kadar iyidir.

  • Alt başlıkları belirleyin.
  • Giriş kısmını yazın.
  • Önemli noktaları içeren bir özet yazın.
  • Başlık konusunda çeşitlilik oluşturun ve içlerinden en iyisini seçin.

Yazı iskeletini oluştururken bağlı kalabileceğiniz daha farklı şablonlar olacaktır ama başlangıç için bu ideal bir çalışmadır. Yapmanız gereken sizin için en ideal olan şablonu belirlemek ve yolunuza bu şekilde devam etmektir.

İkinci Adım: Başlıklar

Yazıların ana başlığı ve alt başlıkları en çok göz ardı edilen unsurlardır. Bunun üzerine çok fazla şey söylenebilir ama başlıklar okuyucuları doğrudan etkileyen unsurların başında gelmektedir. Özellikle ana başlık yazılarınızın en önemli parçası durumundadır.

Bazı yazarlar başlık belirleme konusunda gereğinden fazla efor sarf ederler. Bu yazarlar başlıkların okuyucular tarafından önemli olduğunu bilirler. Özellikle ana başlığı oluştururken büyük bir titizlikle hareket ederler. Çünkü ana başlıkların okuyucular tarafından gözükecek ilk unsur olduğunun ve yazının geneliyle ilgili fikir verdiklerinin bilincindedirler.

Okumalısın: Mükemmel Blog Başlıkları Oluşturmak İçin Gerekli Adımlar

Başlık oluştururken aşağıda yer alan ipuçlarını dikkate almanızı öneririm. Bu ipuçları mükemmel başlığı oluşturma konusunda size fazlasıyla yardımcı olacaktır. Bu ipuçlarının hepsini değerlendirmek zorunda değilsiniz ama hepsini dikkate almak zorundasınız.

  • Rakamlara yer vermeye çalışın.
  • İlgi çekici zarflar ekleyin.
  • Yarar sağlayacağını garanti etmeye çalışın.
  • Çözümle buluşturma konusunda okuyucuyu ikna etmeye çalışın.

Başlık oluşturma konusunda çok daha fazla ipucunu kullanabilirsiniz ama bunlar en çok işe yarayan ipuçlarıdır. Başlık oluştururken amacınız okuyucunun dikkatini çekmektir. Okuyucunun dikkatini çekmeyi başardığınız zaman iyi bir başlık oluşturmuş olduğunuzu kabul edebilirsiniz. Aksi taktirde iyi bir başlık oluşturduğunuzdan söz edilemeyecektir.

Üçüncü Adım: Giriş Kısmı

Başlıkları iyi bir biçimde oluşturduğunuzu düşünüyorsanız bir sonraki adım yazı girişlerini düşünmeye başlamaktır. Yazı girişleri başlıklardan sonra en çok dikkat edilmesi gereken noktadır. Birkaç cümle ile okuyucuları etkilemeli ve onların yazıyı okumaya devam etmelerini sağlamalısınız. Giriş kısmı okuyucuya yazıda neler bulabileceğini anlatmalı ve okuyucunun beklentisini karşılamalıdır.

Eğer giriş kısmını yeteri kadar iyi oluşturduğunuzu düşünüyorsanız yazılarınız okuyucuları memnun edecek ve beklendiği gibi birçok kişi tarafından yazılarınız okunacaktır. Giriş kısmında çok fazla bilgi vermeye çalışmamalısınız. Yapmanız gereken önemli noktalara değinmek ve okuyucuları etkilemektir.

Giriş kısmından daha önce yazı iskeletinden bahsettiğim kısımda söz etmiştim. Giriş kısmı yazılarınız için ikinci önemli unsur konumundadır ve bunu göz ardı etmeden yazıların giriş kısımlarını etkileyici bir biçimde oluşturmaya çalışmalısınız.

Dördüncü Adım: İçerik

Oluşturduğunuz yazıların içerikleri değerli ve kullanışlı ise okuyucular tarafından takdir edilir. Araştırmalar, kaynak okumalar ve kendi fikirlerinizi aktarmak bir içeriği meydana getiren unsurlardır. Yazılarınızın içeriği iyiyse okuyucular bunları başkalarıyla paylaşmak isterler. Eğer başkalarıyla paylaşılan yazılarınız varsa bu yazıların içeriğini doğru seçmişsiniz demektir.

Yazılarınız içerikleri aynı zamanda blog adresinizin içerik yapısını meydana getirir. Bu yapı okuyucuların ilgisini çekmektedir. Bir blog yazısının içeriğini oluştururken düz anlatımdan uzak durmalısınız. Hikayeleştirme ve kişiselleştirme yöntemlerine başvurarak okuyucuları etkilemeye çalışmalısınız. Bu tür içeriklere sahip yazılar okuyucular tarafından daha fazla ilgi görmektedir.

sasirma

Gerekli gördüğünüz taktirde dış bağlantılara ve dahili bağlantılara yer vermelisiniz. Yazınızı olabildiğince etkileşimli hale dönüştürmelisiniz. Farklı sitelere link vermek başlangıçta size doğru gelmese bile zaman içerisinde bunların değerli olduğunu anlayabilirsiniz. Yazınızı bilgi açısından olabildiğince dolu hale dönüştürmelisiniz.

Yazı uzunluğu konusunda kendinize bir sınır belirlemekten kaçınmalısınız. Çünkü bazı okuyucular uzun yazılardan hoşlanırken bazıları uzun yazılardan hoşlanmayabilirler. Doğru olan uzunluğu hedef kitlenize göre kendiniz belirlemelisiniz.

Beşinci Adım: Görünüm

Okuyucuların dikkatini çekmek bazen tek bir görselle mümkün olabilmektedir. Bu sizin için bir avantajdır çünkü yazı içlerine görsellerin yerleştirerek bunun her zaman işe yaramasını sağlayabilirsiniz.

Bunun yanında yazı görünümün sıkışık olmamasını sağlamalısınız. Yazı görünümü sıkışık olan yazılar okunmamaktadır ve okuyucular bunları daha okumaya başlamadan önce terk etmektedirler. Bunun için gerek görseller, gerek paragraflar, gerek ise alt başlıklar yardımıyla yazınızı biçimlendirmeye özen göstermelisiniz.

Bunu başarmak için size birkaç ipucu sunabilirim. Bu ipuçlarını takip ettiğiniz zaman yazınızın görünümünü ideal bir hale dönüştürebilirsiniz.

  • Cümleleri kısa tutun. Kısa cümleler sunulan bilginin kolay özümsenmesini sağlamaktadır.
  • Paragrafları kısa tutun. Uzun paragraflar sizin çok şey bildiğinizi anlatmaz ve bununla birlikte okuyucuyu rahatsız eder.
  • Maddelere yer verin. Maddelere yer vermek yazının görünümünü iyileştirir.
  • Alt başlıklar kullanın ve okuyucuların aradıklarını daha hızlı bulmalarını sağlayın.
  • İlgi çekici görsellere yer verin. Görselleri ne kadar ilgi çekici yaparsanız sizin için bir o kadar iyidir.

Görsel konusu önemli bir noktadır. Her 300-400 kelime aralığında bir görsel kullanmaya özen göstermelisiniz. Görseller durak noktalarıdır. Okuyucunun soluklanmasını ve okumaya devam etmesini sağlar. Bu nedenle mutlaka ilgi çekici görseller bulmaya çalışmalısınız. Bunun için telif problemi yaşamayacağınız ücretsiz resim sitelerine göz atabilirsiniz.

Altıncı Adım: Paylaşım

Uzun uzun anlatmaya pek gerek olduğunu düşünmüyorum. Etkileyici bir blog yazısı yazmak istiyorsanız onun paylaşılmaya değer olmasını sağlamalısınız. Bunu yapmak için yazı içeriğinizi ilgi çekici bir konudan seçebilir, yazının içerisinde yer alan görselleri ilgi çekici yapabilir ve alt başlıklarla yazınızı destekleyebilirsiniz.

Bunun yanında yazı sonunda veya başlangıcında sosyal medya paylaşım butonlarının yer aldığından emin olmalısınız. Bu paylaşım butonları olmadığı zaman yazınızın paylaşılabilir olması söz konusu bile olmayacaktır.

Yedinci Adım: Harekete Geçirici Mesaj

Tıpkı paylaşım butonları gibi harekete geçirici mesaj da bir yazıda bulunması gereken önemli bir unsurdur. Harekete geçirici mesajlar bir yazıdan elde etmek istediğiniz sonucu okuyuculardan talep etmeniz anlamına gelmektedir. Yapmanız gereken okuyucularla etkileşimi yükseltmek ve yazı sonlarında harekete geçirici mesajlarla onları buluşturmaktır.

harekete gecirici mesaj reklam action

Okumalısın: Harekete Geçirici Mesaj: Önemi ve Kullanımı

Harekete geçirici mesajlar çok çeşitli olabilir ama genel olarak blog yazısında yer alan harekete geçirici mesajlar şunlardan oluşmaktadır:

  • Yazıya yorum yapmak.
  • Yazıyı paylaşmak.
  • Sunum, araştırma veya PDF indirmek.
  • İlgili yazıları okumak.
  • Bültenlere abone olmak.
  • İletişime geçmek.
  • Ürün satış sayfasına gitmek.

Harekete geçirici mesajlar olmadan okuyucularınızla etkileşime geçmeniz mümkün değildir. Bunun için harekete geçirici mesajlarınızı iyi seçmeli ve okuyucularla etkileşiminizi yükseltmelisiniz.

Sekizinci Adım: Düzenleme

Bu adıma kadar gelmeyi başardıysanız yazmayı bitirdiniz demektir ama her şey bitmedi. Son adım düzenleme aşamasıdır ve en az yazının yazılması kadar sizi uğraştırabilir. Düzenleme aşaması bir tür kontrol adımıdır ve blog yazısının mükemmel olmasını istiyorsanız bu adıma gerekli önemi vermelisiniz. Cümle yapılarını gözden geçirmek, yazım hatalarını düzeltmek ve olası bağlamsal yanlışları düzenlemek ile uğraşmalısınız.

Burada yer alan adımları yerine getirdiğiniz zaman hayalinizdeki mükemmel blog yazısına ulaşmış olursunuz. Bu adımlara zaman içerisinde daha fazla alışkanlık gösterebilirsiniz. Hayalinizde yer alan mükemmel blog yazısına ulaşmak için bu adımlar size yol gösterecektir.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

5 Yorum

  1. Mehmet Keylan dedi ki:

    Yazıda blog sahipleri için çok önemli olan konular kaleme alınmış. Benim ise bu başlıkta dikkat çekmek istediğim birkaç nokta var. İlki yazıda da önerildiği gibi bir yazıyı hikayeleştirme yöntemi. Tek düze yazılmış sıradan bir yazı ile hikayeleştirme yöntemi ile yazılan bir yazı arasında dağlar kadar fark oluşabiliyor. İkincisi ise uzun yazıların alt başlıklara ayrılmaması meselesi. Ben sıradan bir araştırma yaparken bile alt başlıklara ayrılmamış uzun bir yazı gördüğümde hemen sayfayı kapatıyorum. Bu okuyucuyu hem okurken zorluyor hem de yazarın yeterince iyi bir iş çıkarmadığını gösteriyor. Genel olarak çok faydalı bir yazı olmuş. Özgün içerik üretmek şartıyla yazıdaki 8 adımı uygulayan bir blogun başarıya ulaşmaması için bir neden yok.

    1. Timur Demir dedi ki:

      Yorumunuz yazımı özetlemiş. Haklısınız bu adımları uygulayan birisi başarıyı yakalayacaktır.

  2. Emre dedi ki:

    Güzel bir yazı olmuş, teşekkürler.

    Yukarıdaki kurallar + özgünlük = Başarı sanırım.

    1. Timur Demir dedi ki:

      Evet başarıyı dediğiniz şekilde tanımlayabiliriz.

  3. vbulletin Destek dedi ki:

    güzel paylaşım teşekkür ederim.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.