Başarı Hikayesi: 249 Yorumla 25,000 Dolar Kazanmak

Bu makalede başka sitelere yorum bırakmanın faydalarını bir başarı hikayesi ile ele alacağım. Her siteye yorum bırakılır mı? Yorum bırakırken nelere dikkat etmeliyiz? gibi sorularında yanıtlarını bu makalede bulabilirsiniz.

Bu yazı Neil Patel'in Search Engine Journal'da ki yazısından çeviri yapılarak oluşturulmuştur.

Neil Patel yazısında şunları söylüyor:

Diğer insanların blog adreslerine yorum yaparak trafik kazanabilmek bir sır değildir. Ancak sorulması gereken soru bu taktiği kullanıp kullanmadığınıza yöneliktir. Büyük bir ihtimalle bu taktiği kullanmıyorsunuzdur. Diğer insanların blog adreslerine yorum yaparak trafik kazanmanın faydalarını bir test ile açıklamak istiyorum.

Geçtiğimiz ay düzenlemiş olduğumuz test sayesinde toplam 249 yorum sonucunda 3973 ziyaretçi ve 6 danışmanlık fırsatı elde ettim. Her ne kadar danışmanlık yapmasam bile bunlardan birisi 25,000 dolarlık bir fırsata çevirmeyi başardım.

Yorumların büyük bir bölümü gereksiz olarak nitelendirilen yorumlardan oluşmaktadır ve Akismet her saat yaklaşık olarak 7.5 milyon gereksiz yorumu engellemektedir.

Diğer taraftan yorum gruplarının arasında önemli sayılabilecek grup teşekkürleri ileten yazılardır.

Yorum atarken URL alanında özel bir adres kullandım ve böylece rakamları takip etmeyi başardım. Yaptığım deneyler sonucunda teşekkür içerikli kısa mesajların bir fayda sağlamadığını gördüm. 249 yorum arasında 25 tanesi bu şekilde basit mesajlardan oluşmaktaydı. Sadece teşekkürlerimi ilettiğim basit cümleler kurdum.

Diyalog yönünden bunlar sohbete herhangi bir değer katmadılar ve sadece 82 ziyaretçi getirdiler. Yorum başına 3.2 ziyaretçi elde ettiğimi söylemem gerekiyor.

Geriye kalan 224 yorum ise toplamda 3891 ziyaretçi getirdi. Bu yorumlar 4-17 cümle uzunluğundaydı. Bunlar diyaloglara değer katacak şekilde yorumlardı ve oluşturulması 1-2 dakika sürmekteydi. Bu yorumlar yorum başına ortalama 17.4 ziyaretçi getirmeyi başardı.

Sonuç olarak yorum bırakmak istiyorsanız ilk önce blog yazısını okuyun ve ardından düşündürücü yorumlar yazmaya çalışın. Bunun için birkaç dakikanızı ayırmanız yeterli olacaktır.

Sıralamada Artış Beklemeyin

Blog sitelerine yorum yaptığınız zaman verilecek linkler genellikle nofollow niteliğinde olurlar. Bunlar arama motorlarına linki sitenin sıralaması hesaba katılırken dikkate almayın sinyali gönderirler.

Bu nedenle yorum yaparken yüksek sıralama beklentisi içerisinde olmayın. Bunu trafik için, marka için ve diyaloglar için gerçekleştirin.

Yorum Yaptığınız Bloglara Dikkat Edin

Trafik için yorum yaparken önünüze gelen her blog adresine yorum yapmamaya çalışın. Bunun için geçerli bir nedene sahibiz.

Popüler bloglar genel olarak her konuyu ele almak isterler ve neredeyse her konuda yazı yazarlar. Bu nedenle bunların ziyaretçileri diyaloglara girmekten kaçınırlar.

Genel bloglara ek olarak rakiplerin blog adreslerine yorum bırakmaktan kaçınmalısınız. Söz konusu durum yorumlardan ziyaretçi almak ise rakiplerin adreslerinden ziyaretçi çekmeniz çok zordur.

Peki, ne tür blog adreslerine yorum bırakmalıyım?

Tüm Bloglar Aynı Sonucu Vermezler

Daha önce belirtildiği gibi yapılan toplam 224 yorum bulunmaktaydı. Bu yorumlardan 52 tanesi genel blog adreslerine, 100 tanesi sektör içerisindeki blog adreslerine ve 72 tanesi daha önce ziyaretçi yazarlık yapılan yerlere gönderilmiştir.

Trafik açısından bakacak olursak her bir kanal yorum başına 6-59 arasında ziyaretçi getirmiştir. Diğer taraftan en üstte kalan yorumun daima daha fazla ziyaretçi getirdiğini söylemek gerekir. Bununla birlikte en fazla diyalog fırsatı ise ziyaretçi yazarlık yapılan yerlerde ortaya çıkmıştır.

Sonuç Olarak Yorum Yapmak Önemli Midir?

Ziyaretçi yazarlık yaptığım sitelere göz attıktan sonra durumun farkına vardım. Basit bir şekilde ziyaretçi yazarlık yaptığım yerlerde gelen yorumlara cevap yazmazsam elde ettiğim fırsatların tamamı rakamsal olarak kocaman bir sıfırdı. Buralardan trafik alsam bile sonuç sıfırdı.

Ancak ziyaretçi yazarlık yaptığım yerlerde yorumlara cevap verince bunlardan 7 tanesinden dönüşüm almayı başardım. Hatta bunlardan bir tanesi 25,000 dolarlık bir kazanç sağladı.

Kısacası markalaşma açısından bakacak olursak yorumlar önemlidir diyebiliriz. Yapmanız gereken ziyaretçi yazarlık yaptığınız yerde gelen yorumlara cevap vermek ve fırsatları değerlendirmektir. Bunlarla aynı zamanda trafik oluşturabilir, işletmenizin marka değerini yükseltebilir ve sektörde kendinizi bir uzman olarak tanıtabilirsiniz.

Neil Patel bizlere başka sitelere bıraktığımız yorumlar hakkında gayet açıklayıcı ve faydalı bilgiler vermektedir. Bu yazıdan çıkarımlarımız ise:

  • Önümüze gelen sitelere yorum atmamalıyız.
  • Yorumlarımızı birçok makalemde de dile getirdiğim üzere sadece link almak için ''Teşekkürler'', ''Güzel yazı'' gibi kısa yorumlar atmamalıyız.
  • Bıraktığınız yorumlarda gerçek isminizi kullanmaya özen gösterin. ''Bulaşık deterjanı'', ''Kibrit çöpü'' gibi takma isimlerle yorum atmayın.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir Ben Timur Demir, 1991 Muğla doğumluyum. Evliyim ve Muğla'nın Dalaman ilçesinde yaşıyorum. 2013 yılından bu yana blog yazarlığı ve son 1 yıldır blog danışmanlığı yapıyorum. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yapılmış Yorumlar (6)

17 Mayıs 2020, 17:17

çok harika bir konu acemi webmasterları aydınlatacaksın hocam sağol :)

Musa Karanfil
17 Mayıs 2020, 17:17

Webmaster olupta bu konuya girip okumamak mümkün değil çok aydınlatıcı bilgilere sahip bir konu teşekkürler.

17 Mayıs 2020, 17:17

Oo yazı cidden hoşuma gitti

17 Mayıs 2020, 17:17

Aslınsa biraz yanıltıcı olmuş

17 Mayıs 2020, 17:17

Yararlı olabildiysem ne mutlu. Ben teşekkür ederim yorumunuz için.

17 Mayıs 2020, 17:17

Atladığım bir yazı olmuş gerçekten. Ama bende biraz yazarın (Neil Patel ) işi biraz imgeleştirdiğini düşünenlerdenim. Çünkü denildiği gibi yorumlardan gelen danışmanlık değil

Yorum Yap