Arama Motorları İçeriğin Kalitesini Nasıl Belirler?

Herkes aramalarda iyi bir yere sahip olabilmeniz için kaliteli içerikler sunmanız gerektiğini belirtir. Peki, arama motorları içeriğin kalitesini nasıl belirler?

Geçenlerde, aktif olduğum forumda bir konu üzerine ufak bir tartışma yaşandı. Sizler de bilirsiniz genelde sitelerinize girdiğiniz içeriklerin en az 300+ kelime olması gerektiği söylenir. Bir arkadaş bu sayıyı makale yazarlarının kendi kendilerine uydurduğu bir durum olarak nitelendirmiş. Bende oturdum ve düşündüm ki bu konu üzerine bir makale hazırlayayım. (Bu konuda sizlerin de ne düşündüğünü merak ediyorum. Yorumlarınızı bekliyorum) Konuyu dağıtmadan yazıma devam edeyim.

Google’ın getirmiş olduğu başarılı algoritma güncellemeleri sonuçları yeniden düzenlemeyi hedefler. Bunu yaparken arama sorgusunun içeriğini dikkate alır ve daha kapsamlı, erişilebilir ve iyi yazılmış cevaplar sunmaya çalışır.

arama motorlari icerigin kalitesini nasil belirler

Basit bir şekilde Google veya diğer arama motorları daima daha iyi içeriği ararlar. Bu doğrultuda yazıların kendilerini buldurmak adına daha akıllı olmaları gerekmektedir. Örneğin, Google’ın Hummingbird algoritma güncellemesi arama sorgularının ardındaki anlamı ve içeriğin ardındaki semantikleri anlamaya yöneliktir.

Peki, arama motorlarının oluşturduğunuz içeriği yüksek kaliteli olarak değerlendirmesi için neler yapmalısınız? Aslında bu herkesin merak ettiği bir konudur.  Gelin hep beraber inceleyelim.

Bütünsel içerik

İçerik sadece tek bir anahtar kelimeye odaklanmış olmamalıdır. Daha kapsamlı olmak koşuluyla tekil konuları veya başlık alanlarını bir konuda bir araya getirebilmeli ve birkaç anahtar kelime ile bunlarla ilgili çeşitli terimlere değinmeye çalışmalısınız.

Bu değişiklik özellikle Hummingbird güncellemesiyle önem kazanan bir durumdur çünkü Google aramaların içeriğini artık daha iyi bir biçimde algılayabilmektedir.

Firmalar artık içerikleri daha bütünsel olarak hazırlamaya başlamışlardır. Dahası, içeriği kullanıcıların yapacağı farklı arama sorgularıyla bulunabilir hale dönüştürmüşlerdir.

Bunu yapabilmenin en iyi yolu bir içeriğe terimsel açıdan yaklaşmak, onu kapsayan terimleri ve onunla ilgili terimleri bulmaktır. Bu sayede terimler arasında güçlü bir bağ oluşturarak sonuçlarda daha iyi bir yere sahip olabilirsiniz.

Yazının uzunluğu

Dış kaynaklı yazılardan edindiğim bilgilere göre: 2012 yılında içerikte yer alan çok fazla sayıda kelimenin Google sonuçlarındaki sıralamayı olumsuz etkilediği ortaya konulmuş. Ancak bu durum bugünlerde değişiklik gösterdi ve bu değişim etkisini gün geçtikçe sürdürmeye devam ediyor. Üst sıralarda yer alan sonuçların ortalama uzunlukları 975 kelime ve 8.313 karakter olarak belirlenmiş.

Açık konuşmak gerekirse, bu ne kadar uzunlukta yazmamız gerektiğiyle ilgili bir durum değil. Arama motorları kaliteyi belirlemek için kelimeler arasındaki bağlantıyı daha fazla önemsiyorlar. Yazı kısa olsa bile anahtar kelimeler arası bağlantılar çok güçlüyse sizin yararınıza olacaktır.

Sayfa içeriğinin okunabilirliği

Daha iyi sonuçlar sunma hedefinin bir parçası olarak Google içeriğin kolay okunabilir olup olmadığını değerlendiriyor.

İnternet ortamında yer alan kitlenin oluşturulan içeriği kolay bir biçimde okuyup anlayabilmesi durumunda, bu tür içeriklere sahip olan siteniz çok daha iyi bir sıralamaya sahip olacaktır.

Arama sorguları spesifik sorgulardan oluştuğu zaman ise sonuçlar değişiklik gösterebilmektedir. İçeriği aramanın niyetine ve bu aramayı yapan kişinin ihtiyaçlarına hitap edebilecek şekilde oluşturmalısınız.

Daha az reklam

Yapılan analizlere göre daha az reklam kullanan sayfaların daha iyi sıralamalara sahip olduğu saptanmıştır. İnsanlar daha bütünleyici yazılar bulmanın yanında reklamlarla rahatsız edilmeyecek içerikler bulmak istemektedir.

Görüntülerin varlığı

Resimler ve videolar Google tarafından oldukça beğenilmektedir. Bu unsurlar sayfayı daha etkileyici ve ilgi çekici yapmaktadırlar.

Google gün geçtikçe içeriğin kalitesini belirleme konusunda daha iyiye gidiyor ve yeni algoritma güncellemeleriyle gelişimini sürdürüyor. Eğer güçlü ve kalıcı bir arama görünürlüğü istiyorsanız, stratejinizin bir parçası olarak düzenli bir şekilde daha kaliteli içerikler oluşturarak bunları hedef kitlenize sunmalısınız.

Size göre arama motorları içeriğin kalitesini nasıl belirler? Bu konudaki düşüncelerinizi benimle paylaşırsanız mutlu olurum.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

İlgili Yazılar

Arama Motorları İçeriğin Kalitesini Nasıl Belirler?” te bir düşünce

  1. Mahir diyor ki:

    Emeğinize sağlık, güzel bir yazı olmuş.
    Öncelikle 50 kelime yeterli oluyorsa bunu +250 kelime ile şişirmenin gereksiz olduğunu düşünüyorum. Samanlıkta iğne arar gibi konunun özünü aratmaya gerek yok bence. Google 300+ istese bile şahsen yapmazdım.

    Bu faktörlere siteden hemen çıkma oranını da ekleyebiliriz. Ayrıca “Daha az reklam” konusuna ben de katılıyorum. Özellikle ziyaretçiler en çok içeriğe baktığından dolayı içerik içine de reklam ekliyorlar fakat içerik içine eklenen reklamlar hiç hoş durmuyor. Ayrıca reklamlara sağlayacağı fayda yönünden bakarsak bir sayfadaki reklam sayısı arttıkça tbm oranları da düşüyor ve yayıncıya getirisi daha az oluyor. Bunu da bir sayfaya koyulacak reklamların sayısını belirlerken akla gelebilecek etkili bir yaptırım olduğunu düşünebiliriz.
    Bu yüzden her yeri reklamla doldurmaktansa etkili yerlere bir iki reklam koymak bence daha mantıklı. Bu yüzden “Daha az reklam” iyidir.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.