Anne Adayları İçin Vücut Direncinin Önemi

Sağlıklı bir yaşama sahip olmak istiyorsanız vücut direnciniz daima yüksek olmalıdır. Vücut direncinizi yüksek tutmanız kolay değildir. Bunun için bilgi sahibi olmalı, beslenmenize önem vermelisiniz. Normal bir insan olarak yapmanız gerekenler bunlarken kadınlar gebelik dönemlerinde çok daha dikkatli olmalıdırlar.

vucut direnci

Vücut direncimizi iyileştirmek için öncelikli olarak güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmalıyız. Bağışıklık sistemimizin güçlü olması ise bağırsaklarımızın sağlıklı bir biçimde çalışmasına bağlı bir durumdur. Bağırsaklarımızın sağlıklı bir şekilde çalışmasını istiyorsanız peynir ve yoğurt gibi “probiyotik” içeren doğal besinleri soframızda bulundurmalıyız.

Bağışıklık sistemimizin güçlü olmasını istiyorsak dikkat etmemiz gereken en önemli durum ise gereksiz yere antibiyotik kullanmamaktadır. Gereksiz yere antibiyotik kullandığımız zaman yaşadığımız hastalıklarda iyileşme sürelerimiz uzamaya başlıyor. Bunun temel sebebi bağışıklık sistemimizin iyi kötü ayırt etmeden belirli bakterilere karşı direnç kazanmasıdır. İhtiyacımız olan iyi bakterileri alamadığımız zaman yaşadığımız hastalıklarda daha geç iyileşmeler söz konusu olmaktadır.

Bağışıklık sistemimizin zayıflamasına neden olan diğer bir etken ise stres ve kötü beslenmedir. Stresli olduğumuz zaman bağışıklık sistemimiz güçlenemez. Stres, kötü beslenmeyi veya kontrolsüz beslenmeyi beraberinde getirir. Bu durumda vücudumuzda yer alan kötü huylu bakterilerin oranında artışlar meydana gelir ve bunlar önce bağışıklık sistemimizi, ardından ise vücut direncimizi olumsuz yönde etkiler.

Sağlıklı beslenme ve vücut direnci birbiriyle doğru orantılıdır. Yediğimiz besinlerle mutlaka yeteri kadar vitamin almış olmalıyız. Vitaminler açısından özellikle üzerinde durulması gereken vitamin, C vitaminidir. C vitamini vücut direncimiz için son derece kıymetlidir. Günlük sebze ve meyve tüketimine özen göstererek ihtiyacımız olan vitaminleri vücudumuzda depolamaya özen göstermeliyiz.

Vücudumuz sadece C vitaminine ihtiyaç duymaz. A ve D vitaminleri de oldukça önemlidir. Bu vitaminleri alabilmek için yeşil sebzeler tüketmeye özen göstermemiz gerekmektedir. Lahana, ıspanak gibi sebzeleri tüketmemiz ihtiyaç duyduğumuz vitaminleri almamızı sağlar. Sebze tüketmekten hoşlanmıyorsanız bu durumda balık yemeyi düşünebilirsiniz.

Demir eksikliği vücut direncimizi düşüren önemli bir eksikliktir. Bu eksikliğe engel olmak için yine ıspanak gibi sebzeler tüketmeye özen göstermeliyiz. Yumurta veya balık tüketerek söz konusu eksikliği kapatabilmemiz mümkündür. Düzenli ve sağlıklı beslenmeye özen göstererek vücut direncimizi ideal seviyede tutmayı başarabiliriz.

Kadınların gebelik döneminde en çok göz ardı ettikleri durum ise hareketliliktir. Hareket etmek genel sağlığımız için son derece önemlidir. Gün içerisinde mutlaka hareket etmeye özen göstermeliyiz. Hareketlilik olmadığı zaman bağışıklık sistemimizi koruyabilmemiz pek mümkün olmayabilir. Kendimizi fazla yormadan kısa mesafeli yürüyüşler gerçekleştirmeliyiz.

Günlük olarak mutlaka dikkat etmemiz gereken bir diğer unsur ise su tüketimidir. Su tüketerek vücudumuzun metabolizmasını daha iyi çalıştırabiliriz. Günlük ne kadar su tüketmemiz gerektiği konusunda ihtiyaçlar ve koşullar ön plana çıkmaktadır. Bu konuda doktorunuzla fikir alışverişinde bulunmalı ve onların tavsiyesine uyacak bir biçimde su tüketmeye dikkat etmelisiniz.

Gebelik döneminde sağlığınızı korumak son derece önemlidir. Bu konuda daha fazla bilgi edinmeniz gerekmektedir. Bunu yapmak istiyorsanız Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Esra Çabuk Cömert gibi uzmanların kişisel sitelerini ziyaret edebilirsiniz.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.