Anahtar Kelime Aracı: KWFinder [İnceleme]

Etrafta pek çok anahtar kelime aracının olduğu doğru. Bu anahtar kelime araçlarından birçoğu ücretsiz olarak kullanılabilmektedir. Keywordtools.io, Ubersuggest gibi anahtar kelime araçları bunlardan bazılarıdır. Fakat, ücretsiz anahtar kelime araçları size bulunan anahtar kelimelerle ilgili detayı az bilgiler verebilir. Bu açıdan “premium” olarak nitelendirilen ücretli anahtar kelime araçları daha kullanışlıdır.

KWFinder anahtar kelime aracı hakkında oluşturduğum bu rehberde anahtar kelime hakkında genel bilgiler, araç üzerinden anahtar kelime araştırmasının ve ölçümlerin nasıl yapılacağı ile listelerle nasıl çalışılacağı konusunda detaylı bilgiler yer almaktadır. Rehberi okuduktan sonra KWFinder anahtar kelime aracını etkin bir biçimde kullanmayı öğrenebileceksiniz.

kwfinder-anahtar-kelime-araci

KWFinder Nedir?

KWFinder, düşük SEO rekabetine sahip ama arama hacmi yüksek uzun kuyruklu anahtar kelimeler bulmanızı sağlayan bir anahtar kelime aracıdır. Kullanımı kolaydır, arayüzü anahtar kelime araştırması yapmak isteyen herkesin anlayabileceği derecede kullanışlıdır. Anahtar kelimenin sahip olduğu en önemli özelliklerden birisi ise yaptığınız çalışmalara yönelik verileri anında kontrol edebilmektir.

kwfinder-plan

Aracın deneme sürümü olarak görülebilecek ücretsiz üyelik imkanı bulunmaktadır ama bu üyelikte günlük yapacağınız arama sayısı sınırlıdır. Temel üyelik paketiyle yapabileceğiniz günlük arama sayısı ile özel üyelik paketiyle yapabileceğiniz günlük arama sayısı arasında beş kat fark bulunmaktadır. Bütçeniz geniş ise ve birden fazla siteniz varsa elbette özel (premium) üyelik paketini almanızı öneririm.

KWFinder – Anahtar Kelime Araştırması Yapma

KWFinder aracıyla anahtar kelime araştırması yapmak son derece kolaydır. Üyelik girişi yaptıktan sonra ilk alana araştırmak istediğiniz anahtar kelimeyi, ikinci alana arama yapmak istediğiniz bölgeyi, son alana ise arama yapmak istediğiniz dili girmelisiniz. Örnek vermek gerekirse, “Vintage Moda, Türkiye, Türkçe”, “Retro Moda, Türkiye, Türkçe” gibi bilgileri kullanmalısınız.

kwfinder-arama-konsolu

Bu konuda global olarak çalışan diğer kişilerin takip edebileceği yol farklıdır. Global olarak hizmet veren sitelere sahip kişiler konum ve dil bilgilerini boş bırakmalıdır. Örneğin, seyahat üzerine yabancı bir sitesi olan kişinin “Hawaii Trip”, “İstanbul Trip”, “Cappadocia Trip” bilgilerini kullanması yeterli olacaktır.

KWFinder – Ölçümler ve Değerler

KWFinder aracına dilediğiniz anahtar kelimeyi ve varsa konum ile dil bilgilerini girdikten sonra “Search” butonuna basarak analizi başlatabilirsiniz. Bir sonraki ekranda karşınıza seçtiğiniz anahtar kelime için zorluk derecesine yönelik bilgiler çıkacaktır. Bu bilgilere ek olarak ilgili anahtar kelimelerle ilgili değerlerle karşılaşırsınız.

kw-finder-panel

Ekranın sol tarafında yer alan bilgilerdeki değerler size ilgili anahtar kelime hakkında detaylı bilgileri sunmaktadır. Bu bilgiler aşağıdaki tanımlamalardan oluşmaktadır:

➤ Trends – Bu kısımda seçili anahtar kelimenin 12 ay boyunca sahip olduğu arama eğilimi hakkında veriler yer almaktadır.

➤ Search – Bu kısımda seçili anahtar kelimenin 12 ay boyunca sahip olduğu arama hacmi hakkında veriler yer almaktadır.

➤ CPC – Bu kısımda seçili anahtar kelimenin tıklama başına maliyeti hakkında rakamsal değerler yer almaktadır.

➤ PPC – Bu kısımda seçili anahtar kelimenin tıklama başına ödeme yöntemiyle yapılan reklam kampanyalarında olası zorluğuna yönelik rakamsal değerler yer almaktadır.

➤ DIFF – Bu kısımda seçili anahtar kelimenin SEO açısından zorluğuna yönelik rakamsal değer bulunmaktadır. Bu rakamsal değer alan adı otoritesi, sayfa otoritesi, MozRank ve MozTrust değerlerine göre hesaplanmaktadır.

Ekranın sağ üst tarafında yer alan bilgilerdeki değerler ilgili anahtar kelimenin zorluk derecesini ve aynı zamanda anahtar kelimenin 12 ay boyunca aranma hacmini grafiksel olarak belirtir.

kwfinder-panel-3

Ekranın sağ alt tarafında ise ilgili anahtar kelimenin Google arama sonuçları sayfasına ve Moz verilerine yönelik bilgiler yer almaktadır. Bu bilgiler aşağıdaki tanımlamalardan oluşmaktadır:

➤ Google SERP – Google arama sonuçları sayfasına yönelik bilgiler yer almaktadır. Belirlenen anahtar kelimeye yönelik en iyi sonuçlar ne ise onlar bu kısımda sıralanmaktadır.

➤ DA – Alan adı otoritesi anlamına gelir ve bir sitenin arama motoru sonuçlarında sıralama yapma konusunda ne kadar iyi olacağını ortaya koyar.

➤ PA – Sayfa otoritesi anlamına gelir ve bir siteye ait sayfanın arama motoru sonuçlarında sıralama yapma konusunda ne kadar iyi olacağını ortaya koyar.

➤ MR – MozRank anlamına gelir ve bir bağlantının arama sonuçlarında yer alan diğer ilgili bağlantılara göre popülaritesine yönelik bilgi sunar.

➤ MT – MozTrust anlamına gelir ve bir bağlantının arama sonuçlarında yer alan diğer ilgili bağlantılara göre güvenilirliğine yönelik bilgi sunar.

➤ Links – Söz konusu URL adresine dışarıdan gelen otoriter bağlantıların sayısıdır.

➤ FB – Söz konusu URL adresine Facebook üzerinden gelen bağlantıların sayısıdır.

➤ G+ – Söz konusu URL adresine Google+ üzerinden gelen bağlantıların sayısıdır.

➤ Rank – Rekabet durumunu gösterir ve rakam ne kadar yüksekse ilgili adres ile rekabet etmek bir o kadar zordur.

➤ Est. Visits – Söz konusu adresin aylık olarak aldığı ortalama ziyaretçi miktarıdır.

Tekrar ekranın sol kısmına dönecek olursak burada önemli iki tane ayar bulunmaktadır. “Filter Results” kısmından elde edilen sonuçları belirli değerlere göre sınırlandırabilirsiniz. Bu özellikle sıralamaya sahip olduğunuz anahtar kelimeleri incelerken işe yaramaktadır. Benzer şekilde bir şekilde tespit etmiş ettiğiniz anahtar kelimeleri “Import Keywords” kısmından araca aktararak onlarla ilgili istatistiksel verilere ulaşabilirsiniz.

KWFinder – Listelerle Çalışmak

Listeler özellikle zaman kazanmak için idealdir ama aynı zamanda çalışmalarınızı etkin hale dönüştürmek için önemlidir. Listeleri elde ettiğiniz verileri sınıflandırmak ve bir arada toplamak için kullanabilirsiniz. Özellikle birden fazla siteye sahip olan veya sitenizde çokça kategori yer alan site yöneticileri için listeler elde edilen verileri anlaşılır tutmak için oldukça kullanışlıdır.

Listeleri kullanırken belirli kriterleri göz önünde bulundurmalısınız. Bu kriterlerden birkaçını sizinle paylaşacağım ama kendi çalışma yönteminize göre özgün kriterler oluşturabileceğinizi unutmamalısınız.

  • Önceliği daima kendi sektörünüzle veya bulunduğunuz nişle en alakalı olan anahtar kelimelere vermelisiniz.
  • Anahtar kelimeleri zorluk seviyesine ve rekabet edebileceğiniz diğer ölçüm değerlerine göre sınıflandırmayı seçmelisiniz.
  • Değerler arasında bulunan CPC ve PPC bir anahtar kelimenin ticari niteliğini belirlemek için idealdir.

 

kwfinder-panel-4

Bir liste oluşturmak istiyorsanız yukarıdaki kriterleri göz önünde bulundurmalısınız. Daha sonra anahtar kelimenin sol tarafında yer alan kutucuğa işaret koyarak dilediğiniz anahtar kelimeleri seçmelisiniz. Ardından “Add to List” butonuna tıklayarak yeni bir liste oluşturmalı ve listenizi isimlendirerek kaydetmeyi tercih etmelisiniz. Listeyi isimlendirmek listeyi çok daha kullanışlı hale dönüştürmektedir.

Zaman geçtikçe oluşturduğunuz listeye yeni anahtar kelimeler ekleyebilirsiniz. Son olarak listeye eklemek için yeni anahtar kelime arayışlarına başlayacaksanız. Ekranın sol kısmında yer alan anahtar kelimelerin yanındaki gri ok işaretine basarak sektörünüze yönelik yeni anahtar kelime fikirlerine ulaşabilirsiniz.

Anahtar kelime araştırması yaparken aradığınız eski aramalara yönelik bilgilere ihtiyacınız olabilir. KWFinder yaptığınız aramaları kaydetmenize olanak tanımaktadır. Sol alt köşede yer alan “CSV Report” kısmına tıklayarak bilgilerinizi bilgisayarınıza indirebilirsiniz.

kwfinder-panel-5

KWFinder hakkında size sunabileceğim bilgiler şimdilik bunlardan ibaret. Bu anahtar kelime aracını kullanmak oldukça kolaydır çünkü arayüz üzerinden tüm bilgilere ulaşabilirsiniz. Biraz İngilizce bilginiz varsa panelde yer alan tüm bilgilerden eksiksiz bir biçimde yararlanabilirsiniz. KWFinder ticari site ve normal blog sahiplerinin kullanabileceği türden bir araç olduğu için SEO çalışmalarınızı ve içerik stratejinizi şekillendirmeniz açısından kullanışlı bir araç olma özelliğini taşır.

Anahtar kelimeleri analiz etme için kullandığınız farklı araçlar varsa bunları yorum yaparak benimle paylaşabilirsiniz. KWFinder ihtiyaç duyacağınız tüm verilere ulaşmanızı sağlayacak olsa bile SEO gibi sürekli yinelenen bir alanda yeni fikirlere her zaman açık olmayı sürdürmek gerekir.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir 375 içerik

23 Yaşında Muğla doğumlu olan yazar, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Orman Mühendisliği son sınıf öğrencisi ve aynı zamanda Anadolu Üniversitesi Fotoğrafçılık ve Kameramanlık bölümü öğrencisidir.

İlginizi çekebilir

Blog Adresiniz İçin Link Oluşturma

Her blog yazısı için linklerin değeri asla küçümsenmemelidir. İçerik kalitesinin aksine blog yazılarınız bulunmuyor olabilir ve bunun nedeni arama motorlarının blog adresinizi önemli veya değerli bulmamasıdır. Bunun için bir takım

A’dan Z’ye SEO Terimleri

Arama motoru optimizasyonu sektöründe yeni birisi misiniz? Bu alanda araştırma yapmak istiyorsunuz ama karşınıza çıkan terimlerin ne anlama geldiğini tam olarak bilmiyor musunuz? Şanslı olduğunuzu söylemeliyim çünkü size özel bir

Birbirinden Ayrılmaz İkili: SEO ve Backlink

SEO dünyası sürekli değişmeye ve gelişmeye devam etmektedir. Bu gelişim süreci içerisinde birçok farklı spekülasyonla veya yanlış yönlendirme ile karşı karşıya kalabilmekteyiz. Backlink konusunda sürekli dile getirilen spekülasyonlardan bunların en

7 Yorum

  1. Oğuz Veli Yavaş
    Eylül 22, 21:29 Cevapla

    Emeğine sağlık Timur. Daha önce incelemiş ama çok az süre kullanıp bırakmıştım. Bu özellikleri daha detaylı görünce en kısa sürede almaya karar verdim. Görüşlerimi de ayrıca iletirim.

    • Timur Demir
      Eylül 23, 08:38 Cevapla

      Oğuz teşekkür ederim. Seninde yaptığın gibi kullanıcılara faydalı olabilmek ilk amacımız. Görüşlerini mutlaka belirtmeni isterim. Ben şu an ücretsiz paketini kullanıyorum ama o bile bana önemli derecede faydalı ve kullanışlı geldi. En yakın zamanda bir üst pakete geçmeyi düşünüyorum.

  2. Çağrı Mustafa Alkan
    Eylül 22, 21:57 Cevapla

    Ciddi manada teşekkür etmek istiyorum Timur sana. Hoş bu alanla pek ilgilenmiyorum ama ilgilenirsem blogun bulunmaz bir kaynak olacak bana 🙂

    • Timur Demir
      Eylül 23, 08:36 Cevapla

      Güzel yorumun için çok teşekkür ederim abim. Her zaman buradayım.

  3. Poyraz Sahin
    Eylül 25, 12:57 Cevapla

    Güzel inceleme için teşekkürler. Fiyat politikaları çok garip. Verin şunun sınırsız halini. Nedir bu kısıtlama? Yok basic plan için 100 falan 🙁

  4. Sertaç
    Eylül 25, 23:07 Cevapla

    Benim gibi birçok insanın işine oldukça yarayacak bir inceleme olmuş. Free, Basic ve Premium planların yanında bulunan batarya resmini çok tuhaf ve komik buldum. Web Master Font Awesome arşivinde başka uygun icon bulamamış anlaşılan. 🙂

  5. Fatih MURAT
    Aralık 23, 18:52 Cevapla

    1-2 site ile çalışıp maximum kazançlara ulaşamayanlar için fiyatlar çok pahalı yalnız alternatifi yok gibi, çıkardığı sonuçlar süper ama, google adwords anahtar kelime planlayıcısından kontrol edebilirsiniz. (ort aranma sayısı-tık başı maliyet)

Yorum Yazmak İster Misiniz?