fbpx

AMP Sayfalarına Artık Formlar Eklenebilecek

Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP) projesi bu hafta artık AMP HTML’de form desteği sağlanacağını açıkladı. Form türleri e-posta alma formundan etkileşimli anketlere, e-ticaret ürün sayfasındaki renk seçeneklerinden karmaşık form çeşitlerine kadar farklılık gösteriyor.

“Bu “amp-form” uzantısıyla, <form> bileşeni ve <input> gibi alakalı bileşenler birlikte kullanılarak AMP belgeleri oluşturulabilecek.”

Yeni amp-form uzantısı hem normal gezinmeyi hem de XHR form gönderimini destekliyor ve bunun form doldurma alanında tüm deneyimi olumlu yönde etkileyecek bir değişiklik olduğundan bahsediliyor.

amp-sayfalar

Görsel Kaynağı: DepositPhotos

AMP sayfalardaki formların normal sayfalardaki formlara göre üstün olduğu noktalar şöyle:

“On” niteliği ile form gönderilirken sayfa değiştirilebiliyor. Ayrıca “on” niteliği sayesinde formun başarılı ya da hatalı şekilde gönderildiğine bağlı olarak da sayfa değiştirilebiliyor.

Verilen cevaplara göre form içindeki kutucuklara ek açıklama konulabiliyor. Bu özelliği hatalı olarak gönderilen alanlarda yanlışlıklara dikkat çekmek için kullanabilirsiniz.

Boşluklarda CSS kullanarak kullanıcıların girdiği verinin doğruluğu konusunda gerçek zamanlı geribildirimde bulunulabiliyor.

Formların AMP sayfalarına nasıl gömüleceği konusunda detaylı bilgi almak isteyenler için resmi belgeler mevcut. Ayrıca bazı örnek formlara da AMP by Example üzerinden ulaşılabilir.

AMP projesi, formların işlevselliğini kullanıcılardan gelen geribildirimlere göre yakın zamanda genişleteceklerini bildirdi. Ek olarak, proje ekibi doğrulama desteği ve koşullu bildirimler üzerinde de çalışıp projeye dahil etmek istiyor.

“İlk form desteğimizle birlikte geliştiricilerden form-tabanlı araçlarla ilgili tecrübelerini duymayı dört gözle bekliyoruz.”

AMP projesinin tanıtılmasının üzerinden henüz bir yıl geçti. O zamanlar işlevselliği mobil cihazlarda alt alta sıralanmış haber makaleleriyle sınırlıydı. İlk 4 ay boyunca, 2016 Şubat’ına kadar, AMP sayfaları arama sonuçlarında bile gözükmüyordu. Nihayet kendilerine yer bulduklarında ise yaptıkları ünlü yayımcıların haberlerini bir döngü halinde paylaşmaktan ibaretti.

Bugüne geldiğimizde ise projenin bazı kilometre taşlarını geçtiğini görüyoruz. Yıl içinde tanıtılan ve eklenen işlevselliği ile AMP projesi artık sadece yeni yayımcıların kullandığı bir teknoloji olmaktan çıkıp birçok site sahibi için çok yönlü bir araç haline geldi.

Geçilen belki de en önemli kilometre taşlarından birisi de AMP sayfalarının Google arama sonuçlarında dizinleniyor olmasıdır. Kısa süre içerisinde AMP’nin haber döngüsü kaldırıldı ve organik arama sonuçları içerisinde hızlandırılmış mobil sayfalar gözükmeye başladı. Böylece arama yapanlar AMP içeriğine daha fazla ulaşmaya, site sahipleri AMP sayfalarını daha fazla ön plana çıkarmaya başladı.

Bu yazının kaynağı searchenginejournal ‘dır.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

1 Yorum

  1. Kaan Karadeniz dedi ki:

    Bu tür destekleri daha çok göreceğiz. Gün geçtikçe mobil alanın daha önemli hale gelmesi nedeniyle bu gelişmeler bir bir ortaya çıkacağını düşünüyorum. Mobil cihazlar artık eskisinden çok daha değerli. Biz blog yazarlarına düşen ise bu tür gelişmelere en kısa zamanda uyum sağlayarak okuyucularımıza en iyi kullanıcı deneyimini sunmak olmalıdır.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.