AdWords Anahtar Kelime Aracı : Önemi ve Kullanımı

Her blog yazarı, konusu ne olursa olsun daha fazla trafik kazanmak ister. Blog adresinize daha fazla trafik nasıl sağlarsınız? Bunun için çeşitli yöntemler vardır ancak en başarılı yol Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) gerçekleştirmektir. SEO’ yu daha önce duymuş olabilirsiniz ancak zamanınızı ayırıp bu konuda uzman olmak istememiş olabilirsiniz.

Google Adwords Anahtar Kelime Aracı

SEO çalışmalarının ardında yatan gerçek daha iyi trafik sahibi olmaktır çünkü bu yöntem bunun için geliştirilmektedir. SEO konusunda iyi olduğunuz sürece blog adresinizin trafiğini yükseltmiş olursunuz. SEO konusunda daha iyi işler yapmak istiyorsanız Google AdWords tarafından sunulan ücretsiz Anahtar Kelime Planlayıcısı aracını kullanmalısınız.

Google AdWords bir blog yazarı için ne anlama gelir?

AdWords, Google tarafından oluşturulmuş bir online reklam platformudur. Genel olarak, AdWords metin odaklı belirli arama öbekleri için reklamlar satın almanızı sağlar ve bu reklamlar, insanlar arama yaparken onlara gösterilir. Bu yazı arama trafiği ile ilgili değildir. Trafik için arama yapmak zorunda değilsiniz çünkü bunu ücretsiz bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.

Anahtar kelimeler

Birileri arama gerçekleştirdiği zaman sitenizde yer alan metin kendini gösterir. Google’ın işi aramayı gerçekleştirenler ile istedikleri içerik arasında bağlantı kurmaktır. Bir site Google’da arama yapan ziyaretçilerin kullandığı terimleri içeriyorsa bu durumda Google eşleştirme aşamasında bu siteyi kullanır. Bu nedenle SEO çalışmalarında anahtar kelimeler ve kelime öbekleri son derece önemlidir.

Google AdWords programı anahtar kelimeler üzerine kurulu olduğu için Google sektör ve site bazında birçok popüler anahtar kelimeyi bünyesinde barındırır. Bu kelimeleri bulup kullanarak sitenizi güçlendirebilir ve SEO çalışmalarınızı daha iyi hale getirebilirsiniz. Anahtar kelime ile ilgili daha detaylı bilgiye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

Google Adwords Anahtar Kelime Planlayıcı Nasıl Kullanılır?

  • Öncelikle bir Google AdWords hesabı almanız gerekmektedir. Mevcut Google hesabınızı kullanabilir veya Google üzerinden basit bir şekilde üyelik alabilirsiniz.
  • Üyelik oluşturduktan sonra giriş yapmalı ve Anahtar Kelime aracı yerini bulmalısınız. Bu araç sayesinde blog veya işletmeniz için doğru anahtar kelimeleri bulabilirsiniz.

Anahtar kelime aracını bulduktan sonra hakkında daha fazla bilgi almak istediğiniz birkaç terimi girmelisiniz. Bu terimler sektörünüzde yer alan terimler olmalıdır. Ben örnek olarak ‘’ dijital pazarlama ‘’ anahtar kelimesini alıyorum.

  • Sizler anahtar kelime seçerken daha spesifik olmalısınız. Anahtar Kelime Aracı bu konuda bize yardımcı olmaktadır ve alternatif terimleri de bize gösterebilmektedir.
  • Tavsiye edilen anahtar kelimelere göz attıkça size yardımcı olabilecek kelimeleri seçmeye çalışın. Hangi kelimeler üzerinde daha kolay çalışabileceğini düşünün. Seçtiğiniz her anahtar kelime otomatik olarak daha sonra işe yarayacak bir listeye eklenir.

Anahtar Kelime Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?

  1. Rekabet: Bu ölçüm anahtar kelimenin ne kadar popüler olduğunu gösterir. Bu insanların arama rakamlarıyla ilgili değildir, kaç kişinin bu anahtar kelimeyi satın aldığıyla ilgili bir durumdur. Unutmayın, birçok kişi reklam alırken bu aracı kullanır, onların işi blog yazısı yazmak değildir. Blog yazarları için ise bu pek önemli bir ölçüm değildir ancak elde edebileceğimiz bir bilgi vardır. Yüksek rekabet oranına sahip olan anahtar kelime bizim açımızdan pek elverişli değildir çünkü birçok kişi bu kelimeye reklam vermiştir.
  2. Aylık Global Ortalama Arama: Bu ölçüm size geçen ay ilgili anahtar kelimenin global olarak ne kadar arandığını göstermektedir. Popüler olan terim daha yüksek rakama sahiptir ancak daima en iyi anahtar kelime değildir. Yüksek aranma oranına sahip kelimeler için rekabet durumu çok daha yüksek olur.

Bu nedenle düşük aranma rakamına sahip kelimeler değerlendirmek için iyi birer seçim olabilir.

  1. Aylık Yerel Ortalama Arama: Bu ölçüm ilgili anahtar kelimelerin yerel olarak ne kadar arandığını gösterir. Bu genellikle ülkeler baz alınarak ölçülür. Aylık global ortalama arama ölçümlerinde olduğu gibi sonuçlar görürsünüz ancak buradakiler yerel verilerdir.

Konuyla ilgili anlamadığınız yerleri, sorularınızı yorum altından benimle paylaşabilirsiniz.

Profesyonel Bloglamalar!

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

İlgili Yazılar

  1. Ayhan Gümüş diyor ki:

    Adsense hesabım kapatılınca pek uğraşmadım. Aslında plandıgım şey ilerde adsense gelirim olursa onunla adwords hesabı açıp reklam satın almatı. Yani kendilerinden alıp kendilerini geri verecektim. 🙂

  2. Binbir film izle diyor ki:

    İleride kişisel bir blog acmayi planliyorum. Gunluk tarzi fakat insanlarinda ilgiyle okuyabilecegi tarzda bir blog. Bu makaleden kazandigim bilgiyle daha iyi keyword secimi yapacagim. Cok tesekkurler paylasiminiz icin.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.