2016 Yılında Paylaşım Almanızı Sağlayacak Yazı Türleri

Yeni yılda içerik stratejinizde düzenlemelere mi gitmek istiyorsunuz? Çok fazla düşünmenize ve kendinize muazzam bir çözüm aramanıza gerek yok! Çözüm aslında istatistiksel verilerde gizli duruyor. Ortaya konan araştırmalar en iyi içeriklerin zaman içerisinde etkisini yitirmeyen içerikler olduğunu gösteriyor. Blog yazarları için bu içerikleri oluşturabilmek ise her zamankinden daha fazla uğraş ve çaba gerektiriyor.

daha fazla paylasim almanizi saglayacak icerik turleri

Bu yazıda neler var?

Paylaşım Almanızı Sağlayacak Yazı Türleri

Nasıl yapılır şeklindeki yazılardan, ne ve niçin/neden sorularına cevap veren yazılara kadar birçok yazı türünü içerik stratejiniz içerisine dahil edebilirsiniz. Bunlara liste tarzı yazılar, daha farklı diğer yazılar dahildir. Video içerikleri oluşturarak ziyaretçilerinizi ve sizi takip eden sadık okuyucuları memnun edebilirsiniz. Tüm bu içerik türleri içerisinden hangisinin size daha çok fayda sağlayacağını bilmek oluşturacağınız yeni içerik stratejileri konusunda size yardımcı olacaktır.

Şimdi hep birlikte en çok ön plana çıkan içerik türlerine göz atalım. Yazının hemen sonunda yavaş yavaş bağınızı koparmanız gereken bir yazı türüne değinilmiştir. Şimdilik etkin durumda olsalar bile ilerleyen zamanlarda bu tür içeriklerin paylaşım açısından etkisini yitireceği öngörülmektedir.

Eskimeyen Yazı Tarzları

Eskimeyen yazı tarzının içerisine birçok farklı yazı türünü dahil edebilirsiniz. Eskimeyen yazıların karakteristik özellikleri sunulan bilginin daima aranan bilgilerden oluşmasıdır. Örnek ile açıklamak gerekirse, bugün aktif olan bir uygulama ve oyun hakkında çok fazla bilgi sunsanız bile yarın bu bilgilerin eskime ve geçerliliğini yitirme olasılığı vardır. Fakat, insanların gündelik hayatlarında karşılaştıkları sorunlara yönelik cevap niteliğinde içerikler oluşturduğunuz zaman eskimeyen bir yazı ortaya koymuş olursunuz.

Liste Türü Yazılar

Liste türü yazılar okuyucusuna belirli bir konuda hızlı bir biçimde bilgi sunan yazılardır. Bu yazılar son dönemlerde oldukça popülerleşmiştir. Sebebi bilgiyi hızlı sunmaları ve içerik içerisinde birçok bilgiye özet olarak yer verilmesidir. Örnek vermek gerekirse, blog yazarlığında size yardımcı olacak 5 araç şeklindeki bir yazıda bu araçlar tanıtılır, o araçlarla ilgili kısa bilgi sunulur ve araçların ne işe yaradığına değinilir.

Yukarıda verdiğim örneğe dikkat ederseniz ihtiyacınız olan bilgiyi edinme konusunda fazla zorlanmayacağınızı rahatlıkla fark edebilirsiniz. Bu yazılarda olmayan şey ise nasıl kullanılır veya nasıl maksimum verim alınır şeklindeki soruların cevaplarıdır. Liste türü yazılar bu tür sorularla ilgilenmezler.

Liste türü yazılar özellikle otomotiv, finans, sağlık ve seyahat alanlarında yoğun ilgi görmektedir. Mutlaka bu tür içeriklerle karşılaşmış olmalısınız. En az yakın tüketen 10 araç, tasarruf etmenizi sağlayacak 10 yöntem, gündelik hayatta sağlıklı olmanızı sağlayacak 10 bitki çayı ve mutlaka gezip görmeniz gereken 10 tatil köyü gibi yazılar okuyucular tarafından daha fazla paylaşılmaktadır. Bunun sebebi ise yukarıda belirttiğim bilgiyi hızlı edinme ve tüketme alışkanlığına en iyi şekilde cevap vermeleridir.

Neden veya Niçin Sorusuna Cevap Veren Yazılar

Neden veya niçin sorusuna cevap veren yazılar genel olarak belirli konularda bilgi sunmak amacıyla yazılır. Bu yazıları özel kılan ise belirli sorunlara çözüm sunmalarıdır. Blog yazarlarına ve içerik oluşturanlara dönüşüm yakalama konusunda bu yazılar çok daha fazla yardımcı olmaktadır. İnsanlar genel olarak arama motorları aradıkları bilgiye ulaşmak için kullanırlar ve bu bilgiler çoğu zaman “sorunlara çözüm bulmak” için aranmaktadır.

Neden veya niçin sorusuna cevap veren yazılar doğrudan çözüm üretmezler, sorunun kaynağının ne olduğunu açıklamaya yönelik bilgiler sunarlar. Sorun çözmek için kullanılan yazı türleri ise nasıl veya ne sorusuna cevap veren yazı türleridir. Bu iki yazı türünü birbirinden ayırmak gerekmektedir. Nasıl sorusuna cevap veren yazı türleri nasıl yapılır sorusuyla yakından ilgilidir. Ne sorusuna cevap veren yazı türleri ise ne yapılmalı sorusuyla yakından ilgilidir.

Neden veya niçin sorusuna cevap veren yazılar genellikle yaşam tarzı ile ilgilidir. Neden ikinci bir yabancı dil öğrenmeli, blog yazarlığı için neden WordPress kullanılmalı, marka bilinirliği açısından e-posta pazarlama çalışmaları neden önemlidir gibi birçok örnek sunulabilir.

Ne Sorusuna Cevap Veren Yazılar

Ne sorusuna cevap veren yazılar belirli bir konuda ortaya konan durumu ele almak için kullanılan yazı türleridir. Bu yazı türleri genelde tavsiyeler içerir. Hangi sorusuna cevap veren yazılarla bir arada olarak değerlendirilir ama genel olarak ne sorusuna cevap veren yazılar olarak nitelendirilirler. Örneğin, “Güneşli havada ne renk gömlek giyilmeli?” başlığına sahip bir yazı ne sorusuna cevap veren türden bir yazıdır.

Bu yazılar paylaşım konusunda önemli dalgalanmalara sahiptirler. Bazen çok paylaşım alırlar, bazen hiç paylaşım almazlar. İstikrarlı bir görüntü çizmek istiyorsanız bu tür yazılardan uzak durmalısınız. Genelde bir çözüm ortaya koyarlar veya bir öneriyle karşınıza çıkarlar ama insanlar artık çözümlerle değil, sorunun kaynağıyla daha çok ilgilenmek istemektedir.

Yeni yılda içerik stratejilerinizi hangi yöne doğru kaydırmanız gerektiğini merak ediyorsanız buradaki yazı türleri size istediğiniz cevabı sunmaktadır. Diğer yazı türleri konusunda, örneğin nasıl ve nasıl yapılır tarzı yazılara şimdilik değinmek istemiyorum çünkü bunlar hali hazırda popüler olan ve sıkça paylaşılan yazı türleridir.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

10 Yorum

  1. Lacivert dedi ki:

    Sanırım bunlar sadece 2016 yılı için değil hocam, genel olarak rağbet gören yazı türleri.

    1. Timur Demir dedi ki:

      Lacivert aralarında süregelen zamanda etkisini yitirmeyen yazı türleri olsa da örneğin liste türü yazılar son zamanlarda popüler olmaya başladı ve birçok büyük sitelerde de bu tür yazıları görmeye başladık.

  2. Veysel dedi ki:

    Sayenizde yeni şeyler öğrendim.

    1. Timur Demir dedi ki:

      O zaman ne mutlu bana Veysel Bey.

  3. Mustafa KELLECİ dedi ki:

    Dediğiniz gibi soruları önce biz kendimize sormalı, cevaplarını araştırmalar ile bularak okuyucalara sunmalıyız. Emeğinize sağlık. Yine güzel ve bizlere ders niteliğinde bir paylaşım yapmışsınız. TEŞEKKÜRLER.

  4. Doğan dedi ki:

    Bilgiler için teşekkürler.
    Hem bu tür yazılar hazırlarken de insan yeni yeni şeyler öğrenmiş oluyor 🙂

    1. Timur Demir dedi ki:

      Evet aslında emek emek hazırladığınız her yazı kendimize bir şeyler katıyor. Bazen araştırma yaparken yeni şeyler öğrenebiliyoruz. Bu durum blog yazarlığının en güzel yanlarından biri olsa gerek.

  5. Melike dedi ki:

    Hımm, pekiya özgünlük?

    1. Timur Demir dedi ki:

      Özgünlük her zaman olması gereken bir şey. Yazılarımın çoğunda bu duruma değiniyorum. Özgün değilseniz sitenize girdiğinizin yazının pek bir önemi kalmıyor.

  6. Kozba dedi ki:

    Liste türü yazı stilinin popüler olduğunu bilmeden bir iki makalemi bu şekilde anlatmıştım. Son yıllarda, bahsettiğiniz gibi bende birçok blog sayfasında bu tarz yazılar görmeye başladım. Dediğiniz gibi kullanıcıyı hızlı ve boğmadan bilgilendiren bir yazı stili.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.