2015 Yılında Daha Başarılı Bir Blog Yazarı Olmak

Bloglama alanı oldukça rekabetçi bir ortamdır ve bu rekabetçi ortamda her blog yazarı ayakta kalmak isteyen taraf olmayı istemektedir. Blog adreslerine ziyaretçiler çekmek ve yüksek dönüşüm rakamları elde etmek çok değerlidir. Tüm bunları yapabilmek için ise etkili tekniklere başvurmak gerekir.

2015 yilinda daha basarili blog yazari olmak

2015 yılında bu etkili teknikler içerik, pazarlama ve kişisellik etrafında şekilleniyor. Bu yıl içerisinde başarınızı sürdürmek istiyorsanız aşağıda yer alan hususları muhakkak önemsemelisiniz.

Yüksek Kaliteli İçerikler Oluşturun ve Çeşitlendirin

Artık pazarlamacılar geçtiğimiz yıllara göre daha fazla içerik üretmektedirler. Bu nedenle ne kadar ilgi çekici ve bilgi açısından zengin içerik üretirseniz o kadar avantajlı olursunuz. Bununla birlikte arama motoru optimizasyonu açısından çok daha farklı ve iyi bir yerde olursunuz. Yüksek kaliteli içerikler üretmek ve bunları çeşitlendirmek 2015 yılı için çok önemli ki sadece 2015 yılı için değil her zaman kaliteli içerik üretmek ve içerikleri çeşitlendirmek birinci hedefiniz olmalıdır.

Her gün yeni içerikler yayınlamayı ve bunlara ilgili kaliteli resimler eklemeyi ihmal etmemelisiniz. Okuyucunun ilgisini çekebilecek görsel ögeler kullanmalısınız. Gerektiği zaman videolardan destek almalısınız. Bazı yazılarımda her gün içerik girmenin öneminden bahsettiğimde diğer blog yazarları arkadaşlar bu durumun zorluğundan ve her gün o vakti ayıramadıklarından şikayet ettiler.

Aslında burada demek istediğim günlük yaşantınıza göre bu zaman aralığını sizin belirlemeniz. Herkesin hayat koşuşturması aynı olmadığı için bazılarımız her gün içerik girerken bazılarımız ise haftada bir iki içerik girme şansına sahip olabilir. Bu durum tamamen size kalmış bir şeydir.

Oluşturduğunuz içerikleri hedef kitleye ulaştırırken onların isteklerini göz önünde bulundurmalısınız. Hangi tür içerikler onların ilgisini çekiyorsa bu alana doğru yönelmelisiniz. Bunu anlamak hemen kolay değildir. Kolay olmadığı gibi iyi analizler ve doğru tespitler yapmalısınız.

Profesyonel blog yazarları bu tespitleri çoğu zaman Google Analytics verileri üzerinden yapmaktadır. Google Analytics verilerini doğru bir şekilde anlayıp ve o çıkarımlara göre ziyaretçilerinizin daha çok hangi içerik türlerine ilgi gösterdiğini anlayabilir ve kendinize doğru bir yol haritası çizebilirsiniz.

Sosyal Medya Pazarlama Çalışmalarını Genişletin

Rekabet yükseldikçe Google tarafından blog yazarlarından istenen nitelikler artış göstermektedir. Buna rağmen arama motoru optimizasyonu konusu yavaş yavaş popülerliğini yitirmektedir. Bunu farklı algılamamanız lazım. Hala önemlidir ancak biraz daha geri plana itilmeye başlamıştır. Bunu ortaya çıkaran sonuç ise alternatif trafik kaynaklarının önem kazanmasıdır.

Alternatif trafik kaynakları için en önemli adresiniz sosyal medya siteleridir. Bu adresler potansiyel müşterilere veya okuyuculara ulaşmak için oldukça kullanışlıdır. Hedef kitleniz hangi sosyal medya platformunda yer alıyorsa oralara yönelmeli ve hedef kitleniz ile etkileşim kurmalısınız. Facebook ve Twitter iki ana sosyal medya platformudur ancak bunların dışında önemli olan sosyal medya platformlarını da kullanmayı düşünmelisiniz.

Bir blog sahibi iseniz mutlaka Google+, Facebook, Twitter, Pinterest hesaplarınızı oluşturmalı ve içeriklerinizi buralarda paylaşmalısınız. Günümüzde bir çok site Google organik aramalardan aldığı hitin neredeyse 2-3 mislini sosyal medya platformlarından alabilmektedir.

Kişiselliğe Önem Verin

2015 yılında kişisellik kavramı biraz daha önem kazanmıştır. İnternet ortamı önceki yıllardaki gibi oldukça kapalı bir ortam olmaktan çıkmıştır. Artık gerçek kimliğiniz ile burada bulunmaya çalışmanız yanlış olmayacaktır çünkü 2015 yılında bu tip davranışlar ön plana daha fazla çıkmıştır. Bu nedenle okuyucularla iletişim kurmayı ve yazılarınızı kişiselleştirmeyi düşünmeli hatta uygulamaya hemen koymalısınız

Okuyucular kişisel anlatım katmış olduğunuz yazıları okurken kendilerini çok daha rahat hissederler. Bu sayede yazıların sürükleyici olmasını da sağlayabilirsiniz.

Ek olarak yazılarda yorum seçeneğini aktif tutmalı ve gelen yorumlara içtenlikle cevap vermeye çalışmalısınız. Gerektiği zaman size sadık olan okuyucularla etkileşim düzeyinizi ilerletmeli, onları sosyal medyada takip etmeli veya onlar için özel e-posta bültenleri hazırlamalısınız.

Özet geçmek gerekirse 2015 yılında daha başarılı bir blog yazarı olmak istiyorsanız kaliteli daha fazla içerik üretmeli, pazarlama stratejilerinizi genişletmeli ve yazıları daha samimi bir dille yazarken gelen yorumlarda okuyucularla etkileşim kurmaya çalışmalısınız.

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.