10 Adımlı Blog Yazısı Hazırlama Şablonu

Pazarlama çalışmalarınız kapsamında blog yazılarının yeri ayrıdır. Blog yazıları olağanüstü sonuçlar elde etmenizi sağlar. Blog yazıları olmadan okuyucularla etkileşim kuramazsınız. Blog yazıları olmadan sosyal medyada paylaşacak bir şey bulamazsınız.

Blog yazıları olmadan pazarlama çalışmalarınızı fayda sağlayacak bir biçimde yapamazsınız. Blog yazıları olmadan etkileyici harekete geçirici mesajları hedef kitleniz ile buluşturmayı başaramazsınız. Blog yazıları olmadan daha nicesini yapamazsınız.

Pazarlamacıların veya bu çalışmayı sizin için yürüten kişilerin en çok sorun yaşadıkları nokta blog yazısı yazmaktır. Bir türlü düzenli olarak blog yazısı oluşturamazlar. Bu konuda eksikliklerini kapatma gereği duymazlar. Siz sıradan bir blog yazarı olabilirsiniz. Fakat ticari ortamda yazılar yazmak sanıldığı kadar kolay değildir. Kelimeleri farklı kullanmak gerekir. Kelimeleri bir araya getirirken farklı hareket etmek gerekir.

blog yazisi hazirlama sablonu

Blog yazısı yazmak için bahane üretmeye son vermenizi tavsiye ediyorum. Bu konuda yardımcı olması için size iyi bir rehber sunuyorum. Rehberin eksiklikleri olabilir. Bu konuda yorumlarınızı bekliyor olacağım. Eksik gördüğünüz noktaları bana iletin, el birliği ile bu rehberi daha iyi hale dönüştürelim.

Bu rehberi okuduktan sonra düzenli olarak günlük bazda blog yazısı üretebilecek hale geleceksiniz. Elbette bunun için rehbere sadık kalmanız gerekmektedir. Bu rehber kolayca ve hızlıca blog yazısı nasıl yazılır size gösterecektir. Yapmanız gereken adımları anlamak ve gerekenleri uygulamaya çalışmaktır.

1. Hedef Kitlenizi Tanımalısınız

Herhangi bir şeye başlamadan önce mutlaka hedef kitlenizi tanımalı veya tanımlamalısınız. Hedef kitleniz neler bilmek istiyor? Hedef kitleniz nelerle buluşmak istiyor? Hedef kitleniz neleri paylaşmak istiyor? Blog yazısına başlık dahi atmadan ilk önce bu sorulara cevap verebilmelisiniz.

İnsanlara bir konuda yardımcı olmak istiyorsanız temelden giriş yapmanız bazen doğru olmayabilir. Örneğin benim gibi insanlara içerik pazarlama ve blog yazarlığı konusunda bilgiler verecekseniz onlara içerik pazarlamanın ne olduğunu anlatmaya çalışmamalısınız. Çünkü bu bilgileri arayan insanlar zaten hali hazırda içerik pazarlamanın ne olduğunu bilirler. Bunun aksine onlara içerik pazarlamada kullanabilecekleri püf noktalardan, etkileyici yöntemlerden, farklı adımlardan ve fikirlerden bahsetmelisiniz.

2. Konu Belirlemelisiniz

Bir şeyler yazmaya başlamadan önce ilk olarak bir konu belirlemelisiniz. Başlangıç aşamasında konu geniş bir alanı kapsayabilir. Bu konuda kendinizi çok fazla zorlamamalısınız. En kolay nereden başlayacağınızı düşünüyorsanız o alana doğru yönelmelisiniz.

Genel anlamıyla bir konu belirledikten sonra bu konuyu adım adım alt başlıklara doğru parçalamalısınız. Bu parçalardan hangisinin işinize yarayacağınızı düşünüyorsanız o konuya ağırlık vermelisiniz. Ağırlık vereceğiniz konuyu seçerken mutlaka işinize olan faydasını göz önünde bulundurmalısınız.

3. Başlık Belirlemelisiniz

Konu belirledikten sonra yazacağınız yazının başlığını belirlemelisiniz. Bu aşamada düz başlıklar seçmekten kaçınmalısınız. Yapmanız gereken ilgi çekici ve aynı zamanda anlamlı başlıklar oluşturmaktır. Bunun için farklı yöntemler deneyebilirsiniz. Rakamlardan oluşan başlıkların daha ilgi çekici olduğu söylenmektedir. Başlık seçiminde bu tür uygulamalara gidebilirsiniz.

Okumalısın: Mükemmel Blog Yazısı Başlıkları Oluşturmak

Başlık belirlerken yazıyla ilgili olmasına özen göstermelisiniz. Yazıyla ilgili olmayan başlıklar hata yapmanıza neden olacaktır. Bir okuyucu başlığa inanıp yazıya girdiğinde başlıkta verdiğiniz sözü tutmanızı bekler. Bunu gerçekleştirmezseniz o okuyucuyla iletişim ve etkileşim kurma şansınızı kaybedersiniz.

4. Etkileyici Giriş Yapmalısınız

Buraya kadar her şeyi kuralına uygun yapmış olabilirsiniz. Bundan sonrası? Elbette önemlidir. Yazıya giriş yapmaya başladığınız zaman ilk olarak aklınıza getirmeniz gereken durum etkileyici olup olmamasıdır. Yazının girişinde etkileyici mesajlar iletmelisiniz. Eğer okuyucuya etkileyici mesajlar iletmeyi başaramazsanız maalesef yazının devamını okumayı pek düşünmeyeceklerdir.

Bir hikaye anlatın, espri yapın, istatistiksel verilere başvurun veya gerçek bir durumu aktarın. Bunların hepsi okuyucunun dikkatini çekme konusunda size yardımcı olacaktır. Ardından yazdığınız yazının amacını anlatın. Bu sayede okuyucunun yazının devamını okumasına yardımcı olabilirsiniz.

5. İçeriğinizi Düzenlemelisiniz

Bazen içerikler çok fazla bilgi içerirler. İçerilen bu bilgi okumak için okuyucuyu, düzenlemek için yazarı oldukça uğraştırır. Bunun için içeriğinizi düzenleme yoluna giderek okuyucu uzun süre sıkmayacak bir biçimlendirme yoluna gitmelisiniz. İçeriği düzenlemek için çeşitli yöntemlerden faydalanabilirsiniz. Faydalanacağınız yöntemler listeler, formlar ve görseller olabilir.

Uzun yazıları bölümlere ayırmanız iyi bir düzenleme yöntemidir. Tıpkı bu yazıda yer aldığı gibi adımlara veya maddelere ayırmanız okuyucuyu rahatlatacaktır. Her alt başlığın veya bölümün kendine yönelik grupları olabilir. Örneğin, bu alt başlığı birkaç tane daha alt başlığa ayırarak sizlere bilgi sunmaya çalışabilirdim. Önemli olan yazının uzunluğu ve bu uzunlukla doğru orantılı olacak şekilde yazının düzenlenmesidir.

6. Yazınızı Yazmaya Başlamalısınız

Bir sonraki adım elbette yazıyı yazmaktır. Neredeyse rehberin sonuna geldik ama yazıyı yazmayı unutmamalıyız. Artık elinizde iskeleti oluşturacak bir yapı bulunmaktadır. Yapmanız gereken boşlukları doldurmaktır. Seçmiş olduğunuz konu ve başlık hakkında ne biliyorsanız onu yazın ve gerekirse araştırma yapıp yeni bilgiler toplayın.

Yazarken yazının uzunluğuna odaklanmayın. Bunu bir kenara bırakın çünkü yazıyla ilgili odaklanmanız gereken yazının kalitesidir. Uzunluk sizin odak noktanız olmamalıdır. Odak noktanız okuyucuya katacağınız değer olmalıdır.

7. Yazıyı Düzenlemelisiniz

Yazıyı yazdıktan sonra her şey son bulmamaktadır. Yazının düzenleme ve biçimlendirme aşamasını es geçmemelisiniz. Bu aşamada yazıda yaptığınız hataları gözden geçirmeli ve düzeltmelisiniz. Bununla birlikte yazı içerisinde yapacağınız biçimlendirmeyi bu aşamada gerçekleştirmelisiniz.

  • Öne Çıkarılmış Görsel: Öne çıkarılmış görsel sadece blog adresinizde veya sitenizde önemli değildir. Arama motorlarında ve sosyal medya hesaplarınızda da önemli olan bir resimdir. Bu nedenle seçeceğiniz resmin son derece etkileyici ve ilgi çekici olması gerekmektedir. Öne çıkarılmış görseli seçerken dikkatli olmalısınız.
  • Görünüm: Bir yazının görünümü yazının biçimlendirilmesi ile ilgili bir durumdur. Bir yazıyı biçimlendirirken onun profesyonel gözükmesini ve okuyucular tarafından kolayca okunabilmesini sağlamalısınız. Alt başlıkları kullanmak yazı içerisinde durak noktalar oluşturmanızı sağlar ve bu okuyucuların yorulmadan yazıyı okuması anlamına gelmektedir.
  • Etiketler: Etiketleri göz ardı etmemelisiniz. Etiketler birbirinden farklı ama aynı konuları ele alan bilgileri içeren yazıları bir araya getirebilmektedir. Etiketleri doğru ve anlaşılır bir biçimde kullanarak okuyucuların aynı konuyla ilgili diğer yazılara göz atmalarını sağlayabilirsiniz.

Bu üç basit adım veya yöntem yazıda son düzenlemeleri yapmanız konusunda size yardımcı olacaktır. Yazıyı yazdıktan sonra düzenlemesini ve biçimlendirmesini ne kadar uygun yaparsanız yazının getirileri sizin için o kadar iyi olacaktır.

8. Harekete Geçirici Mesajı Unutmamalısınız

Her blog yazısının sonunda mutlaka harekete geçirici mesaja yer vermelisiniz. Harekete geçirici mesaj yazınızı okuyan kişilerden yapmasını istediğiniz eylemlerden oluşur. Yorum yapmak, blog adresine abone olmak, yazıyı paylaşmak, sosyal medyada takip etmek birer harekete geçirici mesaj olabilir.

Okumalısın: Harekete Geçirici Mesaj: Önemi ve Kullanımı

Harekete geçirici mesaj mutlaka ele aldığınız konuyla ilgili olmalıdır. Sırf pazarlama açısından size fayda sağlayacak diye bir harekete geçirici mesajı ilgisiz alakasız bir yazıya yerleştirmeye çalışmamalısınız. Harekete geçirici mesajı daha faydalı hale dönüştürmek istiyorsanız mutlaka kazan-kazan stratejisini uygulamalısınız. Okuyucuya hiçbir şey kazandırmayacak unsurları harekete geçirici mesaj olarak kullanmamalısınız.

9. Sayfa İçi SEO Çalışmalarını Yapmalısınız

Yazıda her işlemi bitirdikten sonra SEO açısından uyumluluğunu gözden geçirmelisiniz. Elinizdeki içeriğin SEO çalışmasını yapamamak size çok şey kaybettirir. En önemlisi arama motorlarında zayıf kalmanıza neden olur. Bu nedenle uygun adımları takip ederek bu çalışmaları gerçekleştirmelisiniz.

Okumalısın: Site İçeriği SEO İçin Nasıl Denetlenir?

Sayfa içi SEO çalışmalarını tamamladıktan sonra yazını her haliyle hazır duruma gelmiş demektir. Artık son adıma geçerek yazıyı yayın için uygun duruma getirebilirsiniz.

10. İlgi Çekici Başlık Seçmelisiniz

Evet, başlık konusuna daha önceki adımlarda değinmiştim ama tekrardan değinme gereği duyuyorum. Başlık olmazsa olmazınız durumundadır. Bunu seçerken ilgi çekici olmasını sağlamak zorundasınız. Elinizdeki başlık konuyu anlatma konusunda yeterli bir başlık olabilir ama bu başlığı ilgi çekici yapmalısınız. En önemlisi başlığın 60-65 karakter limitini aşmamasını sağlamalısınız.

Okumalısın: Mükemmel Blog Yazısı Başlıkları Oluşturmak

Burada belirttiğim adımları takip ederek etkileyici blog yazıları oluşturabilirsiniz. Bu bir yazı şablonudur. Bu yazı şablonuna alıştığınız her geçen gün blog yazılarınızı daha hızlı ve etkileyici bir biçimde hazırlayabilirsiniz. Alışmak zaman alacaktır ama alıştıktan sonra sizin için sıkıntılı olan durumu, sürekli olarak blog yazısı yazma problemini ortadan kaldırmış olacaksınız.

Bol şans!

Son bilgileri asla kaçırmayın!

Blog adresime abone olun, yeni bilgiler, ücretsiz e-kitaplar hemen size ulaşsın.

5 Yorum

  1. Bir blog yazısının hazırlanması babında, belli bir düzen kesinlikle gerekli oluyor. Gerek başlığı, gerek kullanılan görselleri ve en önemlisi de içeriği: önceden hazırlanmış bir ‘düzen şablonuna’ oturtmak çok akıllıca olacaktır.
    Bunların hepsini içeren yararlı ve etkili bir içerik hazırlamışsın Timur abi, bu tip bir şablonu rehber edinmek, benim de birincil önceliğim.

    1. Timur Demir dedi ki:

      Açıklayıcı ve güzel düşüncelerin için ben teşekkür ederim. Eğer eklemek istediğin başka noktalar olursa bana iletebilirsin.

  2. Beyaz Detaylar dedi ki:

    Hepsi çok doğru. Bazıları atladığım noktalar. Dikkate alınacak bir sonraki yazımda:) Ama bence blog yazarlarının atlamaması gereken bir madde de samimi bir dil kullanmak. Kurumsal firmalarda çalışanlar bilirler, yazışmalar, yazılar çok resmidir. Bloglarda ise bu resmiyetten kurtulmuş, samimi yazılar daha etkili oluyor diye düşünüyorum. Yazı pazarlama amaçlı bile olsa.

    1. Timur Demir dedi ki:

      Hem samimi bir dilin yanında kendinize özgü bir üslup ile hazırlanan yazılar her zaman daha ilgi çekici olmayı başarmaktadır.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir. Dikkat: Reklam içerikli yorumlarınız onaylanmayacaktır.