İçerik Pazarlama ve İçerik Stratejisi Arasındaki Farklar

Blog yazarlığı ile uğraşıyorsanız ve henüz “içerik pazarlama” denen terimle tanışmadıysanız ya çok şanssızsınız ya da bu işi gerçekten bilmiyorsunuz demektir. Blog yazarlığı, pazarlama ve SEO üçgeninde “içerik pazarlama” en sık kullanılan terimlerden birisi olmuştur.

İçerik pazarlama oldukça güçlü bir yöntemdir ama tek başına ele alındığı zaman beklentileri karşılamayabilir veya sahip olduğu güç tam olarak yansıtılamayabilir.

İçerik stratejisi ise geri planda kalmış bir terimsel ifadedir ama en az içerik pazarlama kadar önemlidir. Önemli olmasını sağlayan durum ise yukarıda belirttiğim üçgenin tam merkezinde yer alıyor olmasıdır. Bazılarınız içerik pazarlama ve içerik stratejisini benzer ifadeler olarak düşünebilir veya bugüne kadar o şekilde öğrenmiş olabilir. En başından belirtmeliyim ki içerik pazarlama ve içerik stratejisi aynı şey değildir. İçerik stratejisi çok daha geniş kapsamlıdır, içerik pazarlama ise içerik stratejisinin bir parçasıdır.

En önemli durum ise bu iki çalışmanın bir arada kullanılması sonucunda işletmeniz, markanız, blog adresiniz veya çalışmaları yürüttüğünüz diğer platformlarda daha etkin geri dönüşümler elde etmenizdir. İçerik pazarlama ve içerik stratejisi arasında farklılıkları anlamakla yola çıkabilirsiniz. Ancak bunlar yeterli değildir. Bildiklerinizi fayda sağlayacak bir şekilde kullanmak istiyorsanız mutlaka hem içerik pazarlamayı hem de içerik stratejisini bir arada kullanabilmeyi başarmalısınız.

icerik-pazarlama-ve-icerik-stratejisi

Görsel Kaynağı: DepositPhotos

İçerik Stratejisi Nedir?

İçerik stratejisi, oluşturulan ve üretilen içeriğin planlanması, geliştirilmesi ve yönetilmesi anlamına gelmektedir. Kısacası markanız veya işiniz için kullanacağınız içerik planının tanımlanmasıdır. İçerik stratejisini daha iyi anlamak istiyorsanız mimarların ev projelerinde oluşturdukları çizimleri düşünebilirsiniz. Temel atılmadan önce her şey en ince detayına kadar kağıda aktarılmış olur.

İçerik stratejisi mimarların oluşturdukları bu projelere benzemektedir. İşiniz veya markanız için dahili ve harici anlamda içeriklerin nasıl kullanılacağını en ince ayrıntısına kadar ele aldığınız planlar içerik stratejisini oluşturur. İyi bir içerik stratejisinin belirli sorulara cevap verebilmesi gerekmektedir. İçeriğin yayınlanma nedeni, içerik yayınlanacağı alanlar, içeriğin ne zaman yayınlanacağı, kimlere sunulacağı, içerikten elde edilmek istenilen sonuç ve içerik yayınlandıktan sonra neler yapılacağı gibi sorular mutlaka cevaplanmalıdır.

Bu soruların temel sorular olduğunu unutmamalısınız. Bunlara ek sorulabilecek birçok kapsamlı ve spesifik sorular bulunmaktadır. Bu sorular ise markanızın veya işinizin beklentisine göre değişiklik gösterir. İçeriğin yapısı, içerik yayınlama sıklığı, içeriğin yayınlanma biçimi ve içeriğin bulunma biçimi içerik stratejisi kapsamında ele alınması gereken spesifik konulardır.

Bu noktaya kadar bahsettiklerim içerik stratejisinin içerisinde yer alması gereken unsurlardır. İçerik stratejisi araştırma, zaman, düşünce ve stratejik pazarlama gerektirir. İşe yarar bir içerik stratejisi içeriği neden, nasıl ve ne şekilde kullanmanız gerektiğini en iyi şekilde ortaya koymanız anlamına gelir. Tüm bunların hepsi markanızın ve işinizin hedeflerine yönelik olmalıdır.

Okumalısın: İyi Bir İçerik Stratejisi Nasıl Olmalıdır?

İçerik stratejileri değişkendir. Bu yıl kullanılan bir içerik stratejisi bir sonraki yıl kullanılmamalıdır. İçerik stratejileri mutlaka hedeflere ve değişim gösteren unsurlara göre periyodik olarak yeniden planlanmalıdır. İçerik stratejisini yeniden gözden geçirmemek ve mevcut strateji ile yola devam etmek size vakit kazandırabilir ama çalışmalarınızdan sonuç almak istiyorsanız içerik stratejinizi periyodik olarak yenilemeyi düşünmelisiniz.

İçerik Pazarlama Stratejisi Nedir?

İçerik pazarlama stratejisi ise hedef kitleye uygun, onları alakadar eden ve ilgi çekici içerikler sunarak onları planlanmış olan satış/dönüşüm stratejisinin içerisine dahil etmeye çalışmaktır. İçerik pazarlama, organik pazarlama ve satış yöntemlerinin dahil olduğu çalışmalar bütünüdür. Bu çalışmalarla dönüşüme dahil ettiğiniz müşteriler bir satış döngüsünün parçası olduklarından haberdar olmazlar. Onlar bilgilendirildiklerini düşünürler. İçerik pazarlamada içerikleriniz belirli bir kitle için hazırlanır ve onların bu içeriği tüketmesi beklenir. İçeriği tüketen kişilerin satın döngüsüne dahil olup olmayacakları davranışlarına göre farklılık gösterir.

İçerik pazarlama çalışmaları SEO, blog yazıları, raporlar ve anketler gibi çalışmaların içerisinde gerçekleştirilir. İçerik pazarlamanın içerik stratejisinden farkı nedir? İçerik pazarlama stratejileri ortaya koyacağınız bir içerik stratejisini belirli bir kitle için gerçekleştirmeniz anlamına gelir. Daha basit özetlemek gerekirse stratejilerin oluşturuluş nedeniyle ilgilidir ve bunun yanında müşterilerin veya potansiyel müşterilerin ilgisini çekmekle alakalıdır.

İçerik pazarlama stratejisi ortaya konan ciddi ve işe yarar bir içerik stratejisi varsa tam olarak etkisini gösterebilmektedir. İçerik stratejisi sadece içeriğin nasıl kullanılacağı ile ilgilenmemelidir. İçerik stratejisi içeriğin nerede ve ne şekilde kullanılacağı sorularına cevap verebilmelidir.

İlk cümlelerde ortaya koyduğum mimarlar ve projeler örneğini tekrar gözünüzde canlandırın. Bir evin duvarlarını ve çatısını evin temeli olmadan oluşturamazsınız öyle değil mi? Aynı şey içerik pazarlama stratejileri için geçerlidir. Ortaya güçlü bir içerik stratejisi yoksa içerik pazarlama stratejisi etkili olamayacaktır.

İçerik Yayınlamak İçin İçerik Üretmeyin

Bunu daha önce dile getirmiş olabilirim. Öyleyse yineliyorum. İçerik yayınlamak için içerik üretmeyin. Ürettiğiniz bir içeriğin mutlaka bir hedefi ve amacı olmalıdır. Bunlar olmadığı sürece oluşturduğunuz içeriklerden istediğiniz verimi elde etmeniz mümkün olmayacaktır.

Sürekli olarak içerik üretmek zordur. Zor olduğu kadar zaman gerektirir. Bu konuda size düşen sabırlı olmaktır. Eğer sırf içerik yayınlanmış olsun diye içerik üretirseniz kendi markanıza ve isminize zarar vermiş olursunuz. Bir içerik stratejisi oluşturun, ardından gerekli görüyorsanız bir içerik pazarlama stratejisi ortaya koyun. Bu stratejilere sadık kalarak yolunuza devam etmeye çalışın.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir 374 içerik

23 Yaşında Muğla doğumlu olan yazar, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Orman Mühendisliği son sınıf öğrencisi ve aynı zamanda Anadolu Üniversitesi Fotoğrafçılık ve Kameramanlık bölümü öğrencisidir.

İlginizi çekebilir

Blog Yazarlığı 3 Yorum

Kişisel Web Sitesi Açmak İçin Nedenler

Çeşitli konularda düşüncelerinizi paylaşmak, kişisel web sitesi açmak için bir neden olabilir ancak çok daha etkin nedenler olduğunu unutmamalısınız.

Blog Yazarlığı 7 Yorum

Blog Adresinize Zarar Verebilecek Hatalar

Blog yazmaya başladığınız ilk günden itibaren ve geçen zaman içinde blog adresinize zarar verebilecek hatalar neler biliyor musunuz?

Blog Yazarlığı 1 Yorum

RankBrain Algoritmasına Özel İçerik Stratejisi

Google bundan aylar önce makine öğrenimi yapay zeka sistemi RankBrain hakkında site yöneticilerine yönelik bilgiler paylaşmıştı. Google, RankBrain’in bir algoritma olmadığını Hummingbird algoritmasının içerisinde yer alacak bir parça olduğunu ifade

0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış!

İlk yorumu siz yapın!

Yorum Yazmak İster Misiniz?