İçerik Pazarlamada Sosyal Medya Planı

İçerik pazarlamada sosyal medya bir araçtır. Bu aracı etkili bir biçimde kullanmak için güçlü bir sosyal medya içerik planı oluşturulmalıdır.

İçerik pazarlama çalışmalarınız kapsamında içerik üretim stratejisinin belirlenmesinin ardından içeriğin hedef kitleye daha hızlı ve etkili bir biçimde nasıl ulaştırılacağını düşünmek gerekir. Bu noktada sosyal medya dediğimiz olgu devreye girer ve içeriği daha hızlı bir biçimde hedeflediğimiz kitleye ulaştırmamızı sağlar. Bununla yetinmeyerek aynı zamanda içeriği daha iyi bir şekilde sunmamıza ve hatta tanıtmamıza destek olur.

İçerik pazarlama ve sosyal medya birçok kişi tarafından birbirinin yerine kullanılabilecek unsurlar olarak görülmektedir. Ancak detaylı olarak masaya yatırıldığı zaman her ikisinin birbirinden farklı olduğu ortaya çıkmaktadır. Nitekim, iki farklı unsur olarak ele alınacak olsalar bile birisi olmadan diğerinin olamayacağını söylemek mümkündür.

Sosyal medyayı bir pazarlama aracı olarak kullanmak istiyorsanız bir şekilde elinizde, sunmanız gereken bir içerik olmalıdır. Elinizde içerik olmadığı sürece sosyal medyada kitlelere sunabileceğiniz ve onların ilgisini çekmek için faydalanabileceğiniz bir ögeden yoksun hareket etmeniz gerekecektir. Bu durumda başarılı bir pazarlama çalışması gerçekleştirmeniz mümkün değildir.

Sosyal medya ise içerik pazarlama stratejisi içerisinde kendisi iki önemli noktada göstermektedir. İçerik pazarlama stratejisinde kitlenin muazzam bir öneme sahip olduğunu hatırladığımız zaman sosyal medyanın neden önemli olduğunu anlamış oluruz. Sosyal medya kitlenin bizden beklediği içerikleri üretebilmek için bize yardımcı olur. Diğer taraftan, ürettiğimiz içeriği dağıtmak için önemli bir araçtır.

icerik pazarlamada sosyal medya plani

İçerik Pazarlamada Sosyal Medya

Başarılı bir sosyal medya çalışması yürütmek istediğimiz taktirde ise güçlü ve sağlam bir içerik pazarlama süreci oluşturmamız gerekir. Bu doğrultuda bazı nitelikleri göz önünde bulundurmalı ve bu niteliklere bağlı kalacak şekilde hareket etmemiz gerekmektedir.

Güçlü bir içerik pazarlama sürecine sahip olduktan sonra sosyal medyaya adım atmalı ve içerik pazarlama içerisinde sosyal medya planınızı oluşturmalısınız. Ancak, sosyal medyaya adım atılmadan önce bilinmesi gereken birkaç önemli unsur bulunmaktadır.

  • İçerik Merkezi: İçerik merkezi, içeriğin bulunduğu ana kaynaktır. Bu, içerik pazarlama stratejisinin önemli unsurlarından birisi olan blog veya sitedir. Sosyal medyada sizi takip eden kişiler blog veya site sayesinde içerikler ve dolayısıyla markanız ile derin bir bağ kurabilirler.
  • Süreklilik Teminatı: Sosyal medyaya adım atacaksanız mutlaka kendinizi güncel tutmanız gerektiğini bilmelisiniz. Sosyal medyada güncel olmayan bir varlık göstermek en kötü durumlardan birisidir. Bu nedenle, bir sosyal medya platformuna adım atmadan önce orada tutarlı bir biçimde varlık göstereceğinizden emin olmalı ve mümkünse elinizdeki kaynakları buna hazır hale getirmelisiniz.
  • İçerik Planı: İçerik planı iki önemli sorunun cevabını kapsamaktadır. Birincisi, söz konusu sosyal medya platformunu ne amaçla kullandığınızdır. İkincisi ise söz konusu sosyal medya platformunda neler paylaşacak olmanızdır. Bu iki soru, sosyal medyada kullanacağınız içerik planını belirlemeniz konusunda size önemli ölçüde yardımcı olacaktır.

icerik pazarlamada sosyal Medya

İçerik pazarlamada sosyal medyayı kullanacak kişiler genellikle başlangıç aşamasında basit bir hata yaparlar. Aynı anda birden fazla sosyal medya platformuyla uğraşmak isterler. Buradaki temel düşünce erişim potansiyelinin daha fazla olacağıdır. Ancak bu doğru değildir. Hedef kitleniz neredeyse siz o platformda bulunmalısınız ve başlangıç aşamasında en iyi sosyal medya sitelerini kullanmalısınız.

Sosyal Medya İçerik Planının Ana Unsurları

Sosyal medyada aktif olarak varlık gösterme kararı aldıktan sonra sosyal medya içerik planını oluşturmalısınız. Sosyal medya içerik planınız hazır olduktan sonra hedeflerinize ulaşmak için çaba gösterebilirsiniz.

Sosyal medya içerik planını oluştururken birkaç soruya cevap vermeye çalışmalısınız. Bu sorular oluşturacağınız sosyal medya içerik planının temellerini ortaya çıkaracaktır.

  • Kanalın Amacı: Kullanmak istediğiniz sosyal medya kanalını kullanma amacınız nedir? Bu sorunun cevabı genelde marka bilinirliğini yükseltmek veya işletme/firma sitesine daha fazla trafik çekmektir.
  • Beklentiler: Sosyal medya kanallarında sizi takip eden kişilerden beklentileriniz nelerdir? Paylaştığınız içerikleri paylaşmak, beğenmek, yorum yapmak, siteyi ziyaret etmek gibi şeylerden hangisini istiyorsunuz? Bunu açık bir şekilde dile getirmelisiniz.
  • Kitlenin İstekleri: Kitlenin sizden istekleri nelerdir? Bunları belirlemelisiniz.
  • Kanal Dili: Sosyal medya kanalarında gelen yorumlara nasıl bir üslup ile cevap vermelisiniz? Profesyonel, eğlenceli veya sohbet havasında cevaplar verebilirsiniz ancak üslup konusunda tutarlı olmalısınız.
  • İvme: İvme aslında sosyal medya kanalında hareketlilik durumunuzdur. Günde kaç yazı paylaşacaksanız? Haftada kaç yazı paylaşacaksınız? Günün en iyi paylaşım zamanı hangisidir? Bunları belirlemelisiniz.

Sosyal medya içerik planınız için hedeflerinizi mutlaka açık bir şekilde dile getirmelisiniz. Bu şekilde sosyal medya içerik planını başarıya ulaştırmak için önemli bir adım atmış olursunuz.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir Ben Timur Demir, 1991 Muğla doğumluyum. Evliyim ve Muğla'nın Dalaman ilçesinde yaşıyorum. 2013 yılından bu yana blog yazarlığı ve son 1 yıldır blog danışmanlığı yapıyorum. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yorum Yap