İçerik Pazarlamacılığı Ve Klasik Pazarlama

İçerik pazarlamacılığı yeni bir şey değil, sadece kendini ispat etmekte zorlanan bir yöntemdir. Bazı markalar ve reklamcılık alanındaki büyük oyuncular bunu yıllardır kullanıyorlar. İçerik pazarlamacılığı birçok biçimde karşımıza çıkabiliyor.

Bir sitede blog kısmında olabilir veya haftalık olarak güncellenen bir YouTube kanalı olabilir. Bu belki bilgi verici bir e-posta olabilir veya Pinterest'te yer alan bir infografik olabilir. İçeriği nasıl paylaşacağınızı ne şekilde seçiyorsanız seçin hedefiniz daima kitleler olmalıdır.

İçerik Pazarlamacılığı Nedir?

İçerik pazarlamacılığı, müşteri rahatsız etmeyecek bir biçimde sunulan kullanışlı içerikler sayesinde potansiyel müşterilerin güvenini kazanmayı sağlayan bir yöntemdir. Sizi kullanıcıya götürmek yerine, kullanıcıyı size getirir. Potansiyel müşteriler ile aranızda güven ve sadakat oluşturur. Reklamların aksine doğal yollardan kitleyi size getirir. Klasik reklamcılık yöntemlerinin pahalı ve abartılı taktikleriyle uğraşmak zorunda kalmazsınız.

Temel hedef ürünü kitlenin gözüne sokmak değildir. İçerik pazarlamacılığı onlara ihtiyaçları doğrultusunda yardımcı olmaktır. Bilgiye ihtiyaç duyarlar. Bir şeyleri nasıl yapacaklarını bilmek isterler. Yardıma ihtiyaç duyarlar. Bunun için birçok farklı örnek dile getirilebilir ancak en basitinden tüm örnekler "nasıl" kelimesini ön plana çıkarır. Onların başarılı olmasını sağlamaya çalışmalısınız. Bunu yaparak trafik ve güven oluşturursunuz. Bununla birlikte potansiyel müşteriler sizi daha sık ziyaret etmeye başlarlar.

İyi içerik pazarlamacılığı okuyucuların cevap aradığı soruya cevap verirler.

Birileri sizin sitenize geldiği zaman, bir blog yazısını okuduğunda veya bir video izlediğinde, zamanlarını sizin söyleyecekleriniz ile takas etmiş olur. Gerçek içerik pazarlamacılığı onların zamanına saygı duyar ve bu takasın değerli olmasını sağlarlar. Bu değer içeriğin daima kitlenin yararına olduğunu hatırlatır.

İçerik pazarlamacılığı güven ile ilgilidir. Kullanışlı pazarlama çalışmaları kitlenin o an yapmakta olduğu eylemi engellemez ve onları bir şeyler yapmaya zorlamaz. Bunun yerine onlara ihtiyaçları doğrultusunda bilgiler sunarlar. Kilit nokta burasıdır. İçerik önemlidir ancak zamanlaması ve sunuluş şekli de önemlidir. Onlara zamanı öldürmeyeceğinizi göstermelisiniz. İçeriği kullanırlar onları bir şeylere zorlamayacağınız güvenini vermelisiniz.

Bu yöntem güven oluşturmak adını alır çünkü insanlar bildikleri, sevdikleri ve güvendikleri markalardan bir şeyler almayı severler. Bu nedenle mutlaka güven oluşturmalısınız.

Pazarlama bazı insanlara kötü bir sözcükmüş gibi gelir. Önceki dönemlerde kullanılan reklam kampanyaları nedeniyle oluşmuş bir algıdır. Reklam hakkında bir şeyler düşünmeye başladığınız zaman aklınıza direk bunlar gelir. Müşterilerin aklına bunların gelmesi de gayet doğaldır.

İçerik pazarlamacılığı tipik bir pazarlama yöntemi değildir. Pazarlama kelimesini ön plana çıkarmaz çünkü negatif etki yaratır. İçerik pazarlamacılığı kullanışlıdır ve potansiyel müşteriler ile bağ kurmanıza odaklanır. İçerik pazarlamacılığını hepimiz göz önünde bulundurmayız ancak bulundurmamız gereken bir durumdur.

Çevrimiçi olan bir şeyin sonsuza kadar kalacağını dile getiren birçok düşünceyle karşılaşmış olabilirsiniz.

Bir şeyleri çevrimiçi ortamda paylaştığınız zaman bu şey burada kalıcı olur. Birisi başkalarının görmesini istemediği fotoğraflara sahipse endişe duyar ancak internet bu açıdan içerik pazarlamacılığının neden işe yaradığını göstermektedir. Arama motorları ziyaretçilerle bağlantı kurar ve onları ihtiyaç duydukları içeriğe yönlendirir. Yeni bir içerik paylaştığınız zaman Google'ın size potansiyel müşteriler gönderme şansını yükseltmiş olursunuz. Google gibi arama motorları daima içeriğe odaklanır. Bu nedenle, içerik pazarlamacılığı gerçekten trafik sağlamak için ideal bir yöntemdir ve gelecekte de böyle olacaktır.

İçerik Pazarlamacılığı Müşterilerin İhtiyaçlarını Ön Plana Çıkarır

İnsanlar bir şekilde reklamlara inanırlar ancak ne kadar işe yararsa yarasınlar insanlar aynı zamanda bunlardan hoşlanmazlar. Eğlenceli bir reklam birçok kez insanı güldürebilir ancak zamanla bu reklam ilgi alanlarının dışına çıkar ve onları sıkar. Ek olarak, bu tür reklamlar gerçekten pahalıdır ve sürekli yatırım gerektiren bir yöntemdir. İçerik pazarlamacılığı ise kullanıcının ihtiyaçlarına doğrudan karşılık vermeyi ön plana çıkarır ve onlar için kullanışlı içerikler sunmayı hedefler. Yatırım açısından pahalı olmadığı gibi kullanıcı açısından da sıkıcı değildir.

İşletmeniz için pazarlama yapacağınız zaman kesinlikle şurası kazandırır şeklinde bir şey söylemek mümkün değildir ancak kaynaklarınızı nerede kullanmanız gerektiğini düşünmelisiniz.

Klasik reklamlar genişlemek anlamına gelir. Bir kez başladığınız zaman duramazsınız. Buna başladığınız zaman kitlenin bundan hoşlanmama riskini göze almış olursunuz. İçerik pazarlamacılığında ise kitlenin duymak istediklerini dile getireceğiniz için böyle bir problem yoktur. Onlara konuşma fırsatı sunarsınız. Onların fikirlerini es geçmezsiniz. Onların sürekli sizin istediğiniz mesajları duymak zorunda olmalarını sağlamazsınız. Kitlenin ilgisini çekersiniz ve onları rahatsız etmezsiniz.

Basit bir Google araması bile web ortamında içeriğin ne anlama geldiğini açıklayabilecek niteliktedir. Bunu fark etmiş durumdaysanız içerik pazarlamacılığı yapmalısınız.

Bir önceki makalede Inbound Pazarlama, Inbound Pazarlama taktiklerine değinilmektedir.

Okumak isterseniz: https://timurdemir.com.tr/inbound-pazarlama/

 

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir Ben Timur Demir, 1991 Muğla doğumluyum. Evliyim ve Muğla'nın Dalaman ilçesinde yaşıyorum. 2013 yılından bu yana blog yazarlığı ve son 1 yıldır blog danışmanlığı yapıyorum. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yapılmış Yorumlar (1)

17 Mayıs 2020, 17:17

Kardeşim harika bir makale. Tebrik ederim. Şimdi inbound pazarlama yazını okuyacağım.

Yorum Yap