İçerik Pazarlama Neden Önemlidir?

İçerik pazarlama kendinizi veya markanızı tanıtmak amacıyla bilgi paylaşmak ve bunları en uygun şekilde hedef kitleyle buluşturma çalışmalarına verilen isimdir. Genel olarak ise klasik pazarlama yöntemlerinin tam zıttı olarak ifade edilir. Klasik pazarlama yöntemlerinde çeşitli reklamlar kullanılarak ziyaretçiye bir mesaj iletilmekte ve bu mesaj aracılığıyla elde edilmek istenen satış veya hedef yerine getirilmektedir.

icerik pazarlama ve onemi

İçerik pazarlamanın önemli olmasını sağlayan birçok farklı neden bulunmaktadır. Aşağıda bu nedenleri olabildiğince kısa ve öz bir biçimde sizlerle paylaşmaya çalıştım. Bu nedenleri göz önünde bulundurduğunuz zaman içerik pazarlamanın neden önemli olduğunu fazlasıyla anlayabilirsiniz.

  1. İlgi Oluşturmak

İnternet ortamında bir şeyler arayan insanların büyük bir bölümü bilgi peşindedir. Elde etmek istedikleri şey bir konu veya bir ürün hakkında bilgi edinmektir. Bu bilgi edinmek isteyenlerin arasında çok az bir miktarı bir şeyler satın almaya hazırdır. Bu nedenle sahip olduğunuz trafiğin büyük bir kısmını satış sayfalarına yönlendirirseniz potansiyel anlamda karşınıza çıkacak tüm satış fırsatlarını elinizin tersiyle itmiş olursunuz.

Satış yapmak veya daha farklı dönüşümler elde etmek istiyorsanız, potansiyel anlamda bunları gerçekleştirmenizi sağlayacak bilgileri ziyaretçilerinize sunmalısınız. Bir şekilde potansiyel müşterilerinizi markanıza doğru çekmelisiniz. Bunu başardığınız zaman potansiyel müşterileri gerçek müşterilere çevirebilir ve dönüşüm elde edebilirsiniz. Hatta çok daha fazlasını kullanıcıya sunabilecek durumdaysanız elde ettiğiniz dönüşümden size kalacak kazanç çok daha fazla olacaktır.

  1. Güven Kazanmak

İçerik pazarlama size potansiyel müşterilerin güvenini kazanma konusunda yardımcı olur. Etkileşimde bulunmadan dönüşüm sağlayabilmek pek mümkün değildir. Bir kişinin size değer katmasını bekliyorsanız öncelikli olarak sizin ona değer katmanız gerekmektedir. Sonrası ise sunacağınız dönüşüm imkanına göre farklılık gösterecektir.

Bunu yapabilmenin en kolay ve en etkili yolu ise yüksek kaliteye sahip içerikler sunmaktır. Yüksek kaliteye sahip içerikler sunmaya devam ettikçe bu içeriklerden yararlanan kişiler size daha fazla güvenecektir. Sunmuş olduğunuz ücretsiz bilgilerin değerli olduğuna inanan kişiler, ücretli bilgilerin çok daha değerli olduğuna inanacaklardır. Eğer içerik pazarlamayı doğru bir biçimde gerçekleştirebilirseniz insanların size güvenmesini sağlayabilir ve hatta bir adım daha ileriye giderek markanıza sadık olan müşterilere sahip olabilirsiniz.

  1. Trafiği Yükseltmek

Trafik açısından yaklaşacak olursanız içerik pazarlama çalışmaları ayrı bir öneme sahiptir. Arama motoru devi Google kullanıcılarını en iyi içeriği sunan adreslere doğru yönlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu hedefe sahip olduğu için diğer tüm arama motorlarından çok daha iyi noktadadır. Her seferinde daha kaliteli içerikler sunmaya çalıştıkça ve bunu bir süreklilik haline dönüştürdükçe markanız arama sonuçlarında biraz daha görünür hale gelecektir.

Trafik markanız açısından oldukça değerli bir unsurdur. Bir kişi sitenize gelip söz konusu içeriği okuyorsa ve anında siteden ayrılıyorsa bu gelen trafiğin iyi değerlendirilmemesi anlamına gelmektedir. Bunun yanında, ziyaretçi sunduğunuz içeriği beğenmişse sitenizi yer imlerine ekleyebilir veya sosyal medya profillerinde paylaşabilir. Sitenizi ne kadar güncel tutuyorsanız sitenize tekrar tekrar gelecek kişi sayısı bir o kadar fazla olacaktır.

  1. Farklı Platformları Değerlendirmek

Sitenize gelen ziyaretçileri sadece tek bir platforma yönlendirmek mantıklı olmayabilir. Bu noktada içerik pazarlamanın sosyal medya ile etkileşimi devreye girmektedir. Çünkü, bir platforma yöneldiğiniz zaman sadece o platformu kullanan kişilere ulaşabilirsiniz.

Bir dönüşüm hedefi olarak sitenize gelen ziyaretçilerin e-posta adreslerini alabilirsiniz ama her ziyaretçinin e-posta adresini sürekli olarak kontrol ettiğinin bir garantisi yoktur. Bunun yerine her ziyaretçi için farklı platformları devreye sokmalı ve gerektiğinde bu platformlarda etkin bir içerik pazarlama çalışması yapmalısınız.

Bununla birlikte bir ziyaretçiyi birden fazla platformda kendinize bağlayabilme olasılığınız vardır. Bu olasılığı gerçeğe dönüştürdüğünüz zaman bir şekilde elde edilmek istenen en önemli başarılardan birine imza atmış olursunuz. Birden fazla platformda sizi takip eden bir kullanıcı markanızı fazlasıyla önemsiyor demektir. Bir kullanıcının sizinle sürekli olarak bağlantı kurmaya çalışması demek markanız ile kullanıcı arasında önemli bir bağın oluşmasını sağlayacaktır. Eğer bir şekilde bir kullanıcı ile birden fazla platformda etkileşim kurabilirseniz, ilgili kullanıcının güvenini kazanmışsınız demektir.

Markanızı tanınır hale getirmek için pek çok farklı platformu kullanabilirsiniz. Bir blog adresi bunun için iyi bir başlangıç seçimidir. Bir blog adresine sahip olduğunuz zaman başkasına bağlı kalmadan kendi pazarlama çalışmalarınızı yapabilmiş olursunuz. En azından çok kaliteli bir içerik hazırladığınız zaman bunun silinmesi veya değiştirilmesi, linklerin kaldırılması ve bunun gibi durumlarla karşı karşıya kalmazsınız. Oluşturmuş olduğunuz içerikleri bir şekilde sosyal medya platformlarına ulaştırmayı başarabilirseniz çok daha anlamlı bir trafik kaynağına sahip olursunuz. Bununla birlikte içerikleriniz için bu alanlardan geri bildirim alabilmek daha kolaydır.

Eğer markanızı farklı bir seviyeye taşımak istiyorsanız içerik pazarlama önemli bir gereksinimdir. Her ne kadar bu çalışmaları yapabilmek zorlayıcı ve vakit alıcı olsa bile uzun vadede çok daha büyük getiriler elde edebilmenize imkan tanımaktadırlar.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir Ben Timur Demir, 1991 Muğla doğumluyum. Evliyim ve Muğla'nın Dalaman ilçesinde yaşıyorum. 2013 yılından bu yana blog yazarlığı ve son 1 yıldır blog danışmanlığı yapıyorum. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yorum Yap