Bloglar İçin Metin Yazarlığı Ve Temeli

Birçok kişiye göre metin yazarlığı satılmak istenen ürünü veya hizmeti pazarlamak adına değerlendirilen bir yazım sanatıdır. Aslında metin yazarlığı bu tanımdan çok daha fazlasıdır. Çünkü metin yazarı ürünün veya hizmetin satılmasını sağlayacak şekilde metinleri içselleştirmeli ve ilgi çekici yapmalıdır. Aksi halde yazılan metin başarıya ulaşamayacak kadar zayıf kalacaktır.

metin yazarligi ve temeli

Bu tanımlar içerisinde gizli kalan anahtar kelime aslında ikna etmektir. Tanım içerisinde kullanılmasa bile hedefiniz karşıdaki okuyucuyu ikna edecek metinleri oluşturmaktır. Bir ürünü veya hizmeti pazarlarken bunları değerlendirmeniz gerekir ama her şey bununla sınırlı değildir.

Blog yazarı olarak hedefiniz yazdıklarınızın başkalarına ulaşması yani başkalarının yazıyı okumasıdır. Hizmet veya ürün açısından bunu satın alma olarak değerlendirdiğiniz zaman metin yazarlığı ile blog yazarlığı arasında bağ kurabilirsiniz. Sonuçta daha fazla trafik, daha fazla reklam gösterimi, daha fazla sitede geçirilen zaman gibi hedefleriniz vardır. Bu hedeflere ulaşmak için metin yazarlığından faydalanabilirsiniz. Bu konuda size yardımcı olabilecek 5 metin yazarlığı temeli veya esası konusunda aşağıdan fazlasıyla bilgi alabileceğinizi umut ediyorum.

[alert-warning]İlginizi Çekebilir: Metin Yazarlığı İle İçerik Yazarlığı Arasındaki Farklar[/alert-warning]

Diyalog Kurun

Yazdığınız yazının diyalog kurabilecek kadar güçlü olmasını sağlamak birinci esastır. Bunu nasıl yapabileceğinizi anlatmaya çalışacağım.

Bir yazıyı oluştururken kullanabileceğiniz anlatım dili birçok yazıdan farklı olabilir. Haberlerde veya romanlarda daha net ve yalın bir anlatım tercih edilir. Ancak metin yazarlığında yazının içerisinde siz olmalısınız. Yazdıklarınız düşüncelerinizi ve duygularınızı aktarmalıdır.

Her insanın duyguları kendine özeldir. Kimsenin duygusu aynı olamaz ve bu nedenle okuyuculara sunduğunuz metinler içerisinde bu duygunun dolaşmasını sağlamalısınız. Her yazıda tekil bir kişiye hitap ettiğinizi unutmayın. Bir yazıyı okuyan kişi mutlaka önce kendi değerlendirmesini yapacak ve ardından başkalarına bu değerlendirmeleri aktaracaktır. Bu nedenle yazdıklarınızı kişiselleştirerek aktarmaya çalışmalısınız.

Net ve Kısa Yazın

İnternet ortamındaki okuyucular normal kitap okuyucularına benzemezler. Bu okuyucuların hedefi tek tıklama ile tüm bilgilere hemen ulaşmaktır. Bu nedenle fazla vakit kaybetmekten hoşlanmazlar. Siteyi terk edip başka sitelere başvururlar.

Yapmanız gereken cümleleri ve paragrafları kısa tutmaktır. Anlatmak istediklerinizi en kısa ve net biçimde okuyucuya sunmalısınız. Gereksiz kelimelerden kaçınmalısınız. Bunlar okuyucunun gözünde engel teşkil ederler. Okuyucu yazıyı okumaya başladığı an onun içerisinde süzülmek isteyecektir.

Ayrıca yazı içerisinde belirli jargonları kullanmaktan kaçınmalısınız. Okuyucu anlattığınızı hemen anlamalıdır. Kurduğunuz cümlelerden veya seçtiğiniz kelimelerden anlamlar çıkartmaya uğraşmamalıdır.

Okuyucu Odaklı Olun

Okuyucu kelimesini burada nadiren kullanırız. Aslında kullanılması gereken kelime müşteridir. Müşteri kelimesi ise bilgi sunan adresler için pek kabul görmeyeceği için okuyucu tanımlamasını yaparız. Ancak amacınız karşıdaki kişiye bilgi sunmaktır ama bunu yaparken onları ikna etmeniz gerekmektedir.

metin yazarligi

Bunun bir getirisi olarak yazılarınızı okuyucuya göre şekillendirmelisiniz. Başka türlü yazdığınız yazının başarıya ulaşmasını beklememelisiniz. Dahası okuyucuyu anlayarak yazılar oluşturmalısınız. Sizden çözüm bekleniyorsa onlara çözüm ulaştırmaya çalışmalısınız. Sizden eleştiri bekleniyorsa eleştiri yapmalısınız. Sizden rehber bekleniyorsa rehber yazmalısınız.

Başlıkları Önemseyin

Okuyucuların yazıya girdiklerinde görecekleri ilk şey başlıklar olacaktır. Yazı içerisinde hareket ederlerken bile alt başlıkların ilgi çekiciliğine göre okumayı sürdürürler. Bu nedenle onların ilgisini yakalayabilmek için zekice ve nükteli başlıklar oluşturmaya özen göstermelisiniz.

Açık bir şekilde belirteyim, bir yazının başlığı yeterince ilgi çekici değilse yazının kendisi muhteşem bile olsa okunmayacaktır.

Düzeltme Okuması

Düzeltme okuması birçoğumuz tarafından es geçilen bir durumdur. Bir yazarın yazdığı yazıyı okuması ve ardından düzeltmeler yapması aslında önemli bir yaklaşımdır.

Yazar, yazmış olduğu yazının okuma açısından okunabilir ve akıcı olduğundan emin olmalıdır. Bunun için ise yazısını tekrardan okumalı ve gerekli düzeltmeleri yapmalıdır.

Diğer taraftan yazarın yapacağı yazım hataları veya hatalı kelime tercihleri onun itibarına olumsuz katkı sağlayacaktır. Bu tür hatalardan kaçınmak için mutlaka düzeltme okuması yapmalı ve hatalarınızı yazı yayınlanmadan önce düzeltmelisiniz.

[alert-note]Burada yer alan temel niteliklerin ardından aslında her şeyin okuyucuya bağlı olduğunu anlamış olmalısınız. Bir kişi yazılarınızı okunamayacak derecede kötü ve düzensiz buluyorsa gerekli düzeltmeleri yapmak için ondan geri bildirim almaya çalışmalısınız. Yapıcı eleştiriler sizin daha iyi olmanızı sağlayacağı için bunları memnuniyetle karşılamanız gerekir. Bunun dışında birçok farklı unsuru metin yazarlığının temeline yerleştirebilirsiniz ama en etkili olanlar burada yer alan unsurlardır.[/alert-note]

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir 374 içerik

23 Yaşında Muğla doğumlu olan yazar, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Orman Mühendisliği son sınıf öğrencisi ve aynı zamanda Anadolu Üniversitesi Fotoğrafçılık ve Kameramanlık bölümü öğrencisidir.

İlginizi çekebilir

Blog Yazarlığı 3 Yorum

Blog Yazarları İçin Göz Sağlığı

Dünyanın güzel olduğunu söyleyebiliyoruz çünkü her şeyi gözlerimizle görüyoruz. Gözlerimiz bizim için çok şey ifade eder. Duygularımızı onlarla dışarıya vurabiliriz. Sağlıklı oldukları zaman kendimizi çok daha iyi hissederiz. Ancak aynı şekilde

Blog Yazarlığı 9 Yorum

Blog Yorum Sistemleri: Artıları ve Eksileri

Blog adresinizin can damarlarından birisi yorum kısmıdır. Yorumlar, diyaloglar ve topluluk blog adreslerinin başarısı için olmazsa olmaz niteliklerdir. Hangi blog sistemini kullanıyor olursanız olun her birinin varsayılan olarak gelen bir

Blog Yazarlığı 1 Yorum

Google Web Yöneticisi Araçları Neden Kullanmalıyım?

Google Web Yöneticisi Araçları Kullanma Nedenleriniz Google Web Yöneticisi Araçları milyonlarca site sahibi tarafından sitenin istatistiksel verilerini kontrol etmek amacıyla kullanılan bir araçtır. Bu araç, sitenin Google Arama sonuçları ile

0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış!

İlk yorumu siz yapın!

Yorum Yazmak İster Misiniz?