Blog Bültenleri İçin Faydalı İpuçları

Birçok blog yazısı blog aboneliklerinin önemine değinir ve bu konuda neler yapılabileceğini okuyucularına sunmaktadır. Blog yazarları blog aboneleri kazanmayı başarsalar bile devamında neler yapılması gerektiğini pek bilmezler. Blog aboneliklerinin amacı aboneleri sürekli blog bültenleri ile rahatsız etmek değildir.

blog bultenleri icin ipuclari

Birçok blog yazarı çeşitli nedenlerden ötürü mevcut abonelerine düzenli olarak bültenler göndermektedir. Blog bültenleri gönderme nedenlerinden bazılarını şu şekilde sıralamak mümkündür:

  • Blog trafiğini tekrardan kazanmak
  • Ortaklık kazanımı sağlamak
  • Okuyucu etkileşimi sağlamak
  • Niş otoritesine sahip olmak

Blog Bültenleri İçin İpuçları

Abonelerle neler paylaşmanız gerektiğini bilmiyor musunuz? Aşağıda yer alan ipuçları size bu konuda yardımcı olacağına inanıyorum.

  1. Bülten Süresi

Yeni yazı yayınlama sürenize göre bülten sıklığını belirlemeniz gerekmektedir. Eğer günlük olarak yazılar yazıyorsanız bu durumda haftalık bir bülten göndermeniz çok daha doğru olacaktır. Günlük olarak e-posta gönderebilirsiniz ancak bu durumda yüksek çıkış oranlarına sahip olursunuz ve bu değerler sizin işinize yaramayacaktır.

Bu nedenlerden dolayı, sık yazı girişi yapıyorsanız haftalık olarak hangi yazı yazıları yazdığınızı belirten mailler gönderebilirsiniz.

  1. Blog Abonelerinin Katılımcı Olmasını Sağlayın

Blog abonelerine ulaştığınız zaman bir şekilde onlara blog topluluğunun bir parçası olduklarını hissettirmeye çalışın. Daima onlara blog yazıları güncellemeleri göndermeye çalışmayın. Çeşitli etkinlikler düzenleyin, belirli günlerde onlardan gelecek soruları cevaplamaya çalışın. Bunun gibi ilgi çekici etkinlikler gerçekleştirin.

Bu çabaların arkasındaki neden ise onların blog ile etkileşim kurabilmelerini sağlamaktır. Bazı durumda yüksek çıkış oranlarına sahip olabilirsiniz ancak üzülmeyin ancak bu sayede okuyucuların blog ile bağ kurabilmesini sağlarsınız. Kurduğunuz bağ blogunuzun geleceği içinde son derece önemlidir. Böylece daha sağlam temellere inşa ettiğiniz blog adresiniz daha kaliteli bir yer haline gelecektir.

  1. Daima Cevaplayın

Aktif bir şekilde blog abonelerine sahipseniz bu durumda birçok e-posta ile uğraşmanız gerekebilir. Bu e-postalar genellikle yardım veya bunun gibi taleplerden oluşacaktır. Bu durumda bunları cevaplamanız ve abonelere gerekli ilgiyi göstermeniz gerekmektedir. Onlara yardımcı olmazsınız bu durumda ilgisiz olduğunuzu düşünürler ve blog aboneliğini lüzumsuz bulurlar.

Kendimden örnek vermem gerekirse haftalık en az 2-3 mail alıyorum. Bu maillerin içeriği herhangi bir konudaki sorular  ya da bloglama ile ilgili çözüm istekleri olabiliyor. Elimden geldiğince en kısa sürede ve bilgim dahilinde olan tüm maillere cevap veriyorum. Böylece iletişimi koparmamış, ziyaretçimin de hem bana hemde bloguma olan güvenini daha da arttırmış oluyorum.

  1. Sabit Bir Biçim Kullanın

E-posta göndermek sanıldığı kadar kolay bir uğraş değildir. Her e-posta yarım saat ile bir saat arasında zamanınızı alabilir. Ancak zamandan tasarruf edebilirsiniz ve bunu sabit bir biçim kullanarak gerçekleştirebilirsiniz. Çeşitli e-posta düzenlerini kullanarak işinizi kolaylaştırabilir ve her seferinde yeniden e-postayı düzenlemek ile uğraşmazsınız. Taslak hazır olacağından sadece içeriği eklersiniz ve e-postayı gönderirsiniz.

  1. İsimleri Ekleyin

Daima kişiselleştirilmiş e-postalar gönderin. Genellikle üyelik durumlarında kullanıcılardan isim ve e-posta adreslerini isteriz. Bültenlerde ise bu isimleri eklemeyi unuturuz ve e-postaları bu şekilde göndeririz. Ancak e-posta başlığına abonenin adını eklersek onu kişiselleştirmiş oluruz ve e-postayı daha ilgi çekici yapmış oluruz.

Fakat abone sayınıza göre bu durum değişir. 500-600 kişilik bir mail listesine sahip olan kişi tek tek kişisel mail göndermesi oldukça zordur. Bu tip durumlarda isim ekleyip eklememek tamamen size kalmıştır.

Göndereceğiniz blog bültenleri ile ilgili faydalı ve bültenlerinizi daha işlevsel yapacak ipuçlarını sizlerle paylaştım. Sizlerinde eklemek istediği ipuçları var ise yorum bölümünden benimle ve diğer okuyucularımla paylaşabilirsiniz.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir 374 içerik

23 Yaşında Muğla doğumlu olan yazar, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Orman Mühendisliği son sınıf öğrencisi ve aynı zamanda Anadolu Üniversitesi Fotoğrafçılık ve Kameramanlık bölümü öğrencisidir.

İlginizi çekebilir

E-posta Pazarlama 1 Yorum

E-Posta Abone Sayısını Artırmanın Yolları

Tüm blog sahipleri e-posta listelerindeki kişi sayılarının günden güne olmasa da aydan aya artış göstermesini ister. Ancak listenizi büyütürken birçok farklı şeyle uğraşmak durumundasınız ve nereden başlayacağınızı bilmiyorsunuz.

Blog Yazarlığı 13 Yorum

Başarı Hikayesi: 249 Yorumla 25,000 Dolar Kazanmak

Bu makalede başka sitelere yorum bırakmanın faydalarını bir başarı hikayesi ile ele alacağım. Her siteye yorum bırakılır mı? Yorum bırakırken nelere dikkat etmeliyiz? gibi sorularında yanıtlarını bu makalede bulabilirsiniz.

Blog Yazarlığı 3 Yorum

Metin Yazarlığı ve İçerik Yazarlığı Arasındaki Farklılıklar

İçerik yazarlığı ve metin yazarlığı arasındaki en büyük farklılık yazım amacının altında yatmaktadır. Metin yazarlığı reklam ve pazarlama tanıtımı uğruna yazmak anlamına gelir. İçerik yazımındaki amaç ise çevrimiçi hedef kitlenin

2 Yorum

  1. Mustafa
    Mayıs 26, 19:10 Cevapla

    Timur bey blogunu bir kaç aydır takip ediyorum. Gayet başarılı buluyorum. Kişisel blog konusunda ciddi yol kat ettiğinizi biliyorum. Tebrik etmek istiyorum.

Yorum Yazmak İster Misiniz?